Veel stof in motorruim na schuren motorkap
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 13 januari 2023 03:37 PM

Nadat mijn auto een kleine opknapbeurt heeft gehad kwam ik er achter dat de spuiter vergeten was het motorruim af te dekken met folie of een deken. Het gevolg is dat mijn motorruim er nu behoorlijk grijzig uitziet van het stof (ik heb een grijze wagen, vandaar) en kleine haperingetjes zich voordoen.
Bijvoorbeeld: het starten met het pookje lukt in eerste instatie meteen (halfautomaat) als de auto kousd is maar als je daarna de auto uitzet en je wil weer starten met de pook lukt het niet. Dan moet ik de motorkap opendoen en met het startrelais starten. Zo kwam ik er ook achter dat het niet helemaal kosjher was daar. Dan starten aan het stuur lukt dan ook wel weer.
Ik vermoed dat de aanwezigheid van stof daar de werking van het relais wat bemoeilijkt. Stof gaat natuurlijk overal zitten waar het niet moet gaan zitten.
Tweede kleine wenkbrauwoptrekker was dat de ruitenwissermotor op een gegeven moment bijna niet meer de ruitenwissers in beweging kon krijgen. Hij moest de wissers er echt door heen trekken, leek het wel. Ik vermoed stof.
Maar nu doet ie het wel weer goed.

Dus mijn vraag in het algemeen: kan het stof werkelijk kwaad of zoek ik er te veel achter en kan het ruim gewoon met een hogedruk luchtpistool schoon gemaakt worden?

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 13 januari 2023 06:39 PM
  [ # 1 ]

Gebruik in eerste instantie dan een goeie stofzuiger.

Met een hogedruk luchtpistool verspreid je het stof alleen maar, dat gaat dan op allerlei andere plekken zitten.

Ooit deed een garagist dat met een kapotte ruit in m’n tweede DS.
Die glassplinters vond ik overal terug, wat een ellende Mad

Groet,
JW

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5355
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 13 januari 2023 10:21 PM
  [ # 2 ]

Heb je een bladblazer? Wink

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4854
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 14 januari 2023 12:20 AM
  [ # 3 ]

De bladblazer zal ongeveer hetzelfde effect hebben als waar JW het al over had.

Profiel  
 
DS-Frank
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 553
Geregistreerd: 08-11-2006

Gepost: 14 januari 2023 07:21 PM
  [ # 4 ]

Ik kan morgen ook wel de klep open zetten; hét schijnt hard te gaan waaien.
Maar niemand verwacht eigenlijk problemen met onderdelen in het motorruim begrijp ik.

Voor een gave DS ga je naar http://www.logo-shop.nl

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 14 januari 2023 08:33 PM
  [ # 5 ]

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat het stof een directe invloed heeft op wat je beschrijft. Of het moet vuistdik in de motorruimte liggen en overal tussengekomen zijn. Met lucht zal het dan alleen maar erger worden. Ik zou dan eerder een tuinslang nemen om de stof te verwijderen.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook