9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
Krijg ik hem weer helemaal in elkaar?
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 02 februari 2023 10:11 PM
  [ # 121 ]

Ik mag blauwe platen van de RDW, leuk! Een nieuwe Brink trekhaak op de kop getikt, daar ben ik ook erg blij mee. Verlichting en toeter en gordels ruitenwissers sproeiers….het lijstje voor de apk afwerken. Ik heb even genoten van het gevoel dat de apk heel dichtbij was. Maar de dame blijkt opnieuw weerbarstig.

Eigenlijk kan de dame er niets aan doen. Ten tijde van het monteren van de aandrijfassen met nieuwe hoezen had ik nog geen verstand van fusees en hulpstuurhuizen. Nu wel….tenminste ik kan constateren dat het niet ok is. Jammer, kan de aandrijfas er weer af en dan maar gelijk het hulpstuurhuis onder handen nemen. Ik zie de apk weer richting horizon verdwijnen….Maar het sleutelen wordt steeds leuker als je het begint te begrijpen. En een mooi aanbod van het clubmagazijn om de fusees daar onder handen te nemen. De cursus slopen heb ik inmiddels gehad. Tjonge wat zit dat allemaal vast. Maar met een aambeeld en dikke hamers gaat het toch echt uiteindelijk los. Afgerond niets bruikbaar van mijn berg reserve onderdelen. Naja….. Stug doorgaan.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7266
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 februari 2023 11:15 PM
  [ # 122 ]

Goed bezig very good Waar heb je die brink trekhaak gescoord ?

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 18 februari 2023 01:02 PM
  [ # 123 ]

De brink trekhaak was over na een gestrande restauratie. Ik snap wel waarom…..De dame drijft mij ook met regelmaat tot wanhoop.

Stuurde niet echt lekker en speling op een fusee. Tenminste dat dacht ik. Een avondje club heeft me uit de droom geholpen, wel was één de stuurhuizen niet meer ok, dus de boel weer in elkaar. Ik dacht snel weer in elkaar en op naar de apk….. Helaas…...

Met het eraf draaien van de veerbol draaide het tussenstuk uit de cilinder. Er weer in gedraaid, maar het lekt flink. Nu heb ik twee vragen.

De eerste vraag is of daar echt geen pakking tussen zit. Volgens de tekening niet? Mijn eigenlijke vraag is natuurlijk hoe los ik dit op? Zal wel weer uit elkaar halen worden, nu krijg je er geen tang op. Maar voor ik iets stuk maak eerst maar hier vragen…..

De tweede vraag is een vraag over de lekzak voor. Deze vertoont net als ik duidelijke sporen van veroudering. Verdwijnt mijn apk verder naar de horizon en moet ik deze vervangen? Of een zorg voor later?

In de jungle van kennis over stuurhuis vond ik het moeilijk om een keuze te maken. Ik heb toch maar een volledig gerviseerd stuurhuis besteld. Begin onderhand wel handig te worden in monteren en demonteren. Maar ik wil ook eigenlijk wel eens sturen in plaats van sleutelen. Maar op enig moment zal doorzetten en geduld toch wel beloond worden.



Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 18 februari 2023 02:21 PM
  [ # 124 ]

Van die pakking met nummer 3 zitter er 2 in: Een tussen bol en tussenstuk en 1 tussen het tussenstuk en de veercilinder.
Lekzak: Die zou ik vervangen want als hij nu nog niet lekt dat gaat hij binnenkort lekken. Je kunt nu goed bij.
Misschien dat je er de APK mee haalt, maar dan sta je binnenkort eens “aan de kant” met een lekkende lekzak ;(

Die bollen met “handvast” , met de “vierkante” rubber dichtring. Als het lekt zit de ring niet goed of is de ring niet goed, vastdraaien met een tang of zo heeft dan geen zin.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1326
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 21 februari 2023 07:40 AM
  [ # 125 ]

Daar hoort een o-ring tussen; dezelfde als bij de bol. Het is een standaard o-ring; Ik koop ze per 20

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 21 februari 2023 07:48 AM
  [ # 126 ]

Nu alles los ligt is het vervangen van de lekzak een klein kunstje. Ik zou het doen anders rij je dadelijk constant met een belletje in je achterhoofd.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 22 april 2023 03:53 PM
  [ # 127 ]

Zo, weer een stuk verder. Goede stuurhuizen fusees en een andere geteste stuubekrachtiging gemonteerd. Ik wordt er wel aardig handig in Smile En lekker sturen….fijn Smile

Verder met het lijstje voor de apk. Gordels gerepareerd nieuwe banden gebalanceerd en nog een paar dingen afgestreept. Maar soms wordt het lijstje ook weer langer. Buitenspiegel brak gelijk af bij het afstellen. Boutje door de spiegel gaar. En de het restant is natuurlijk in het stompje op de deur blijven zitten. Ik kan niet ontdekken hoe ik het stompje van de deur demonteer.

Iemand een idee? Als ik het zelf doe weet ik waarschijnlijk hoe het moet nadat ik het stukgemaakt heb….

Profiel  
 
ansarin
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 22-06-2021

Gepost: 22 april 2023 04:48 PM
  [ # 128 ]

Doe de deur eens open en kijk dan aan de andere kant van het stompje Smile

Dsuper ‘73

Profiel  
 
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 22 april 2023 07:17 PM
  [ # 129 ]

Oeps…..de prutser moet nog een boel leren. Maar voor mij de gouden tip. Ik had in het donker gekeken en zag toen niets aan de andere kant. In het licht met deze tip wordt het me pijnlijk duidelijk Smile

Ik kan weer verder!

Profiel  
 
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 03 oktober 2023 10:40 AM
  [ # 130 ]

Zo, 6 jaar verder en de vraag is beantwoord….. Ik heb haar in elkaar gekregen.

Volgens mij is ze klaar voor de apk.

Ruimschoots langer dan gedacht, maar gelukkig had ik geen planning.

Vanwege veranderende omstandigheden in wonen wordt het verkopen in plaats van rijden met de dame. Dus ik ga op zoek naar een nieuwe eigenaar.

Ik wil iedereen hier heel erg bedanken. Ik weet absoluut zeker dat het me niet gelukt was zonder hulp van dit forum en de club met de cursussen.

Smile

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11615
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 03 oktober 2023 01:35 PM
  [ # 131 ]

Vergeet niet om foto’s van het resultaat te plaatsen! We zijn wel benieuwd natuurlijk naar hoe de dame er nu in alle glorie uitziet Very Happy

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eelcovanheerde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 18-03-2017

Gepost: 16 oktober 2023 01:36 PM
  [ # 132 ]

Zo is de dame geworden.


En inmiddels ook al verkocht. Deze auto is van Prins Claus geweest en ze heeft met een foto in La Bombe gestaan. Ze is via Citroen Ruesink gelelever, na haar AA periode. Slaat iemand hier op aan? Ik heb de clubbladen die ik heb op de inhoudsopgave gescand, maar kan het zo snel niet vinden. Zal ook in algemeen posten.

 

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1522
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 20 oktober 2023 04:29 PM
  [ # 133 ]
eelcovanheerde schreef:

https://thumbs-eu-west-1.myalbum.io/photo/540/379cea91-6e3a-409f-a1d6-1beb550ac007.jpg

Ik mag blauwe platen van de RDW, leuk!

Je kan echt niet het kenteken van een gele kentekenplaat 1 op 1 overzetten op een blauwe.

Je zal mbv het gele kenteken een blauw kenteken aan moet vragen bij de RDW. Het blauwe kenteken komt uit een nooit eerdere gebruikte reeks kentekens bij het RDW.

 

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Gepost: 20 oktober 2023 05:31 PM
  [ # 134 ]

Z-reeksen zijn altijd aparte eenden in de bijt. Dit lijkt een kenteken van na 1 januari 1978, maar dat is het niet. Zo heeft mijn auto het kenteken 80-99-ZT afgegeven in 1969. Toch zou je denken dat het de laatste van de reeks vier cijfers twee letters zou zijn, dus 1973/74. Niet dus. Dat zal hier niet anders zijn. Bij mij was het door import destijds, bij deze auto komt het doordat ze van AA-kenteken (koninklijk huis voor de niet ingewijden) naar een regulier kenteken is omgezet destijds.

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 20 oktober 2023 05:41 PM
  [ # 135 ]
graddus schreef:

Z-reeksen zijn altijd aparte eenden in de bijt. ....... Zo heeft mijn auto het kenteken 80-99-ZT afgegeven in 1969. Toch zou je denken dat het de laatste van de reeks vier cijfers twee letters zou zijn, dus 1973/74. Niet dus. .....

Mijn laatste DS 23 Inj Automatique Pallas uit 1973 had kenteken 46-07-ZG, en was op de reguliere weg geregistreerd.
Hoe jouw kenteken 80-99-ZT dan afgegeven kan zijn in 1969, snap ik niet…...

Groet,
JW

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook