Kachelhuis reparatie
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 04 januari 2023 07:44 PM

Onze grand picasso van 2015 wordt aan de bijrijders kant niet warm. Vermoedelijk is er een klep in het kachelhuis wat niet werkt/kapot is.
Is er ergens documentatie / filmpjes te vinden over het vervangen van kachelhuis / klep en het uitbouwen van dashboard?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 04 januari 2023 08:53 PM
  [ # 1 ]

Als je je VIN geeft, wil ik voor je kijken of dat bij Service.Citroen te vinden is.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 06 januari 2023 05:30 PM
  [ # 2 ]

Ik heb vin via pb verstuurd.

Nog even een vraag. Het probleem is dat de bijrijders kant niet warm wordt.
Ik ben bij 2 garages geweest (300 euro verder) en die konden het niet oplossen helaas.
Gisteren even contact gehad met een garage die meer verstand heeft van Citroën en die denkt dat het de module kan zijn.

Heeft iemand zoiets al gehad? Is dat een bekend probleem bij grand Picasso 2015?

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 januari 2023 06:43 PM
  [ # 3 ]

Ik heb de nodige documenten gevonden en verzameld.
Die kan ik je als PDF sturen, geef dan even je mailadres via een PB, dan gaan ze naar je onderweg.

Ik heb ook de TSB’s bekeken.
Daar zit er geen bij die duidt op een gebroken as in het kleppenhuis, zoals dat onder andere bij de C5 PH2 nogal eens gebeurde.
Oftewel, niets wijst er op dat je de dash moet demonteren om dit probleem op te lossen. Veeleer zou dit gekoppeld zijn aan niet (goed) werkende stelmotoren en daar kun je bij zonder demontage van de dash.
Dáár gaan die CitDocs dan ook over.

Overigens, is ‘ie bij die “onderzoeken” ook aan de Diagbox gehangen?
Bij veel van deze storingen zou er een storingscode opgeslagen moeten zijn. Daarmee kom je sneller tot de oorzaak van dit probleem.

Dat het aan “de module” zou kunnen liggen lijkt me niet waarschijnlijk. Die regelt de blower, en dan zou je ook geen warme lucht meer krijgen aan de bestuurderskant.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 06 januari 2023 08:14 PM
  [ # 4 ]

De eerste keer hebben ze m uitgelezen en daar was niks te zien wat stuk was.
Van de week is een andere garage 2 uur bezig geweest en de kachelventilator nagekeken. Dashboard uitbouwen zag hij als enige optie

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2022
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 06 januari 2023 11:08 PM
  [ # 5 ]

Als je ‘m alleen uitleest komt er mogelijkerwijs geen foutcode tevoorschijn.

Maar met Diagbox kun je alle kleppen laten werken, dan blijkt of daar iets niet goed gaat.
Weet je of dat gedaan is?

Inmiddels is een 11-tal CitDoc’s naar je onderweg. Een daarvan bevat ook de foutcodes.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 04 februari 2023 12:56 PM
  [ # 6 ]

Hoi,
Tot op heden heb ik het nog niet aangedurfd om er mee aan de slag te gaan. Ondanks het bestuderen van de uitgebreide documentatie, waarvoor dank, is het gewoon te ingewikkeld voor me.
Ik zou nog wel het dashboardkastje durven uitbouwen om naar de elektromotor van de mengklep te kijken. Maar vervolgens vraag ik me dan weer af hoe ik zie of het stuk is Wink
Heeft anders iemand een tip (omgeving Gouda) om naar toe te gaan?

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook