kofferklep verwijderen (kabel) met BSR-module in de weg
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 22 februari 2023 02:00 AM

Ik ben van plan om de achterklep te vervangen, ik heb al vernomen dat de kabels en een connector hiervan links in de kofferbak zijn aangesloten (net achter het stuur links).

Gezien op youtube zou dit vrij eenvoudig zijn omdat er een grote opening in het metaal zit om bij de connector te komen,
tenzij datzelfde gat natuurlijk een groot blok elektronica in het midden heeft voor de bedrading van de aanhanger….

ja, deze vrij eenvoudige plug wordt bij mij geblokkeerd door wat de “BSR-module” lijkt te heten (ECU voor de trekhaak), waardoor ik mijn stappen moet heroverwegen (alles met elektronica om eerlijk te zijn, te kwetsbaar en duur)

Ik kan deze hele blok gewoon losmaken en een stukje opzij doen zodat ik de connector (achterklep) kan verwijderen maar kan ik gewoon massa’s van achterklep verwijderen (en hoogstwaarschijnlijk ook deze BSR) of is dit constant onder spanning en niet alleen na contact?

(screenshot van youtube toont de connector voor de achterklep (rode cirkel) en bevestigingen van de BSR in groene cirkels, hier niet geïnstalleerd, in tegenstelling tot mijn auto)

Afbeelding Bijlagen
Screenshot_2023-02-21_at_05-32-16_Citroen_Berlingo_Multispace___Peugeot_Partner_Tepee_Rear_Tailgate_Removal.png
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3527
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 22 februari 2023 10:25 PM
  [ # 1 ]

Je kunt van die BSR de schroeven verwijderen en dan los laten hangen/opzij schuiven en dan de kabel losmaken.
Maar ik zou toch de accu eerst loshalen, want als je in zo’n moderne auto per ongeluk een fout met een draad maakt kun je een dure module makkelijk beschadigen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook