2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Gezocht: kachelradiateur
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7271
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 februari 2023 12:41 PM
  [ # 16 ]

Ja, dat zou ik gewoon doen.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 18 februari 2023 12:42 PM
  [ # 17 ]

Ik dacht dat ik al benoemd had dat hij links wel warm wordt. Een tijdje terug kon je in het midden heel duidelijk het verschil voelen maar nu wordt het daar links lauw en rechts koud. Links van het stuur wordt het wel warm.
Het probleem zit m niet in het geld maar in het probleem dat het onderdeel om een of andere reden niet leverbaar is, ook niet via de dealer

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 februari 2023 12:58 PM
  [ # 18 ]

Met dit gegeven blijf ik dan ook denken dat het niet aan de radiateur ligt, maar aan de kleppen.

Als je je VIN geeft zal ik in de DB kijken hoe dit systeem in elkaar zit, en of er een TSB is over dit probleem.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 18 februari 2023 01:51 PM
  [ # 19 ]

Ik heb de VIN al eens gekregen van je Wink

En ik zie nu dat ik je op 6 januari al een heleboel documenten gestuurd heb, over dit onderwerp.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 18 februari 2023 02:09 PM
  [ # 20 ]

Ik heb al een uitgebreide mail van je gehad naar aanleiding van vorige topic. Ik heb het voorgelegd aan de garage en die zag het anders, hij vertelde dat de warme lucht voor rechts vanuit onderin de kachelradiateur komt en de lucht voor links bovenaan.
Ik heb geen idee hoe het systeem in elkaar zit maar als het twee buizen zijn klinkt dat wel aannemelijk, ik vraag me alleen af waar de verdeelklep dan voor dient.
Er zit links een motor voor een mengklep en rechts een mengklep en een verdeelklep.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 februari 2023 03:03 PM
  [ # 21 ]

Die mengkeppen links en rechts zijn om koude en warme lucht te mengen om de juiste temperatuur te bereiken.
Wat de garagist zegt over boven en beneden is echt helemaal nieuw voor mij. En als er altijd netjes koelvloeistof in het systeem gezeten heeft is dat ook niet aannemelijk.

Edit: Ik heb nog eens gekeken in catcar naar de tekening en het is (zoals eigenlijk altijd) gewoon een radiateur met een aan- en een afvoerbuis.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 19 februari 2023 11:33 AM
  [ # 22 ]

Via de VIN kom ik op een C4P uit 2015, DV6FC Blue HDi met een AT6 bak.

Hij is uitgerust met een automatische airco, waarbij ik niet kan zien of hij links <> rechts helemaal afzonderlijk te regelen is.
In de CitDoc’s lees ik wél de opmerking dat bij de temperatuurregeling de bestuurderskant de voorkeur krijgt.
Dat zou dus kunnen duiden op een niet volledig gescheiden regeling aan beide zijden.

Voorts zie ik dat deze auto uitgerust is met een extra verwarmingsweerstand, artikel 643619 in de luchttoevoer. Da’s best een duur ding, hij staat voor € 306,66 in de boeken en is nog gewoon verkrijgbaar. Dat geldt ook voor de kachelradiateur, hij staat niet op NFP.

De postings nog eens doorlezend vraag ik me af: wat is de relatie met het vervangen van de waterpomp, waarom is dat gedaan?
Is die vervangen omdat er een probleem was met de verwarming?
Of is het probleem daarmee ontstaan ná het vervangen van de pomp?

Het vervangen van de pomp, en het ontluchten is bij deze motor een precisieklus, daarbij moet hij ook aan de Diagbox gehangen worden.

Vragen dus, hopelijk ontstaat er zó wat meer duidelijkheid.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 19 februari 2023 02:03 PM
  [ # 23 ]

In het document B1GI0138P0 - 477 - 01/02/2023 AFTAPPEN - VULLEN - ONTLUCHTEN : KOELCIRCUIT VAN DE MOTOR is dat ontluchten met Diagbox gedetailleerd beschreven.

Als die ontluchting niet goed gedaan is, kan het zomaar zijn dat de kachel niet goed werkt…..

Groet,
JW

Afbeelding Bijlagen
2023-02-19_14-00-55_(600_x_360).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 23 februari 2023 07:54 AM
  [ # 24 ]

Waterpomp was vorige week terwijl probleem met verwarming al een half jaar speelt ofzo. Hij is vervangen omdat er een schoepje kapot was en als dat niet gemaakt werd kon de dealer geen diagnose stellen. Diagnose van kachel radiateur is gesteld op basis van ervaring en niet met tools. En de mengkleppen heeft hij gecontroleerd door aan de temperatuurregeling te draaien en niet met diagbox

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 februari 2023 12:09 PM
  [ # 25 ]

Als hij niet aan de Diagbox gehangen is, kan hij nooit goed ontlucht worden. En dan wordt de kachel ook niet (goed) warm.
Begrijp ik uit je verhaal dat deze dealer ‘m niet aan de Diagbox wil hangen?

Dan is het inderdaad zaak een ander te zoeken die dat wel kan en wil. Daar kan dan eerst goed ontlucht worden, en zonodig verder geanalyseerd worden wat er aan de hand is.

De vraag is daarbij waar dat stukje van die waterpomp gebleven is. Heeft de dealer dat teruggevonden?
Zo niet, dan is dat stukje mogelijkerwijs verantwoordelijk voor een verstopping van de kachelradiateur, die in het primaire koelcircuit zit. Maar dat moet met spoelen met druk via de uitgang weg te krijgen zijn, lijkt me…

En hoe had hij vastgesteld dat er een stukje afgebroken was?

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2017
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 23 februari 2023 12:54 PM
  [ # 26 ]

In de CitDoc’s heb ik opgezocht hoe de kachelradiateur vervangen kan/moet worden.
Dat kan zónder demontage van de dash, van binnenuit.
Eea is beschreven in het CitDoc C5HG01FHP0 - 1 - 18/10/2013 VERWIJDEREN-PLAATSEN : KACHELRADIATEUR.

De factureertijd daarvoor is 1,6 uur, met een extra 0,5 uur voor het vullen en ontluchten van de koelvloeistof.

Groet,
JW

 

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook