Ds3 1.6 hdi
Jeroendols
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-12-2022

Gepost: 24 februari 2023 02:27 PM

Goedendag allemaal,

Ik heb een citroen ds3 2012 1.6 hdi met 240xxx op de teller
Gister ging alles nog prima tot ik ging tanken,
Na het tanken startte ik de auto en opeens geeft de auto een signaal af en volgt meteen de service lampje.
Geen motorlampje enkel de service lampje, mn navigatiesysteem geeft wel aan storing in motor laat dit verhelpen.
Het moment dat ik weg was bij de tankstation merkte ik dat ik helemaal geen vermogen heb.
Als ik de auto uit en aan doe heeft de auto misschien een kleine 15 sec vermogen daarna lampje weer aan en geen vermogen
Heb de auto geprobeerd uit te lezen maar geeft geen foutmelding aan.
Kan iemand mij misschien vertellen of helpen wat er wan de hand is

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 24 februari 2023 02:50 PM
  [ # 1 ]

Je motor gaat in de “noodloop” omdat er iets fout gaat. Dat beroept het vermogen nogal. Wordt ook wel “limp home mode”, naar huis hinkel mode genoemd. Na het opnieuw starten is die fout er even niet, maar hij komt meteen terug.
Omdat hij in de noodloop gaat moet je hem goed laten uitlezen, niet elke eenvoudig tool komt diep genoeg in de computers om wat te vinden, maar het is er wel. Dat staat vaak ook niet in de boordcomputer.
Hoe staat het met onderhoud ? Wanneer is het brandstof filter voorde laatste keer vervangen ?

Weet je zeker dat je diesel hebt getankt ( fout kan ook bij het pompstation liggen !) Omdat het optrad na het tanken.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
Jeroendols
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 28-12-2022

Gepost: 24 februari 2023 02:58 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor uw reactie,

Ja was gwn diesel ik wist nog dat ik een beetje geknoeid had, en het er moeilijk vanaf kreeg.
Brandstof filter is eerlijk gezegd een tijdje niet vervangen.
Ik zal df een beurtje uit laten voeren en dan ff verder kijken

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook