Nieuw lid met bleu electra C1
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 28 februari 2023 10:19 PM

Hallo allemaal,

Ik heet Dominic (Niek), leeftijd 56, en heb me sinds kort aangemeld op dit forum, omdat ik het leuk vind om dingen over mijn auto op te zoeken en ervaringen en tips uit te wisselen.
Dit doe ik ongeveer sinds 2009 bij iedere auto die ik koop.
Helaas merk ik dat veel autoforums de laatste jaren minder actief zijn, doordat veel oa via Facebook gebeurd.
Een forum vind ik veel overzichtelijker en bovendien zit ik zelf niet op fb.

Merkentrouw ben ik niet, mijn vrouw en ik hebben een Mini, Honda en een Peugeot 309.
De Peugeot is een erfstuk en gebruik ik bijna dagelijks maar de jaren beginnen te tellen.
Een paar weken geleden gingen we eens kijken voor een opvolger bij een lokale kleine dorpsgarage zonder internetsite en luxe showroom.
Twee dagen daarvoor was er een bleu electra C1 5deurs binnen gekomen. De auto is van 2013 en de eerste indruk was goed en na een proefrit hadden we nog steeds interesse.
Er stond ook een VW Up van 2013 en die wilden we ook wel eens proberen,  zo gezegd zo gedaan.
De Up rijdt en voelt iets meer volwassen.
De Up was niet extreem veel duurder dan de C1 maar had meer kilometers op de teller en zag er minder netjes uit. Het was ook een uitleenauto en dat verklaarde de staat.
Na de Up nog eens de C1 gereden en na een nachtje slapen besloten voor de C1 te gaan.
We vinden dat de C1 goed smoelt in het bleu electra, er rijdt al zoveel zwart en grijs rond. We hebben zelf ook al donkerblauwe, zwarte en zilvergrijze auto’s gehad hoor maar een C1 mag best wat meer kleur hebben en doordat de kleur in het interieur terug te vinden is, vrolijkt dat de boel wat op.
Onze C1 heeft geen centrale vergrendeling en ook geen elektrisch bedienbare ruiten en spiegels maar wel airco en stuurbekrachtiging.

Plannen voor de auto zijn:
Nieuwe matjes, dikkere velours
Nieuwe wieldoppen, liefst origineel Citroën
Betere speakers in dashboard, bv. JBL

Als er iemand tips heeft mbt matjes, doppen of speakers, laat maar weten.

Ik vind de C1 geinig rijden door het lage gewicht en de wendbaarheid en hoop er nog lang plezier van te hebben.

Groetjes uit de provincie Zeeland.Smile

Profiel  
 
Nielsje
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4702
Geregistreerd: 17-09-2012

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 februari 2023 11:12 PM
  [ # 1 ]

Welkom! Goed te lezen dat je de weg gevonden hebt naar dit forum.
Ik kan je niet helpen met je vraagstukken, maar wellicht vind je in het specifieke C1 deel meer.

Succes!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 01 maart 2023 01:06 PM
  [ # 2 ]

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 maart 2023 07:47 AM
  [ # 3 ]

Ik heb de rest van dit topic naar het C1 gedeelte verplaatst: https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/242426/#2130334

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook