1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
De bleu electra C1 van Niek
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 01 maart 2023 12:12 AM

Welke C1 is het?
Nog het “oude model”, met de hoog doorlopende achterlichten? Of al het latere met de vierkante achterlichten?
Ik vermoed die eerste, die hebben wij er ook bij.

Groet,
JW

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 01 maart 2023 12:31 PM
  [ # 1 ]

Bedankt voor de reacties.
Voor speakers e.d. heb ik al een en ander gevonden op internet maar wie weet heeft een forumlid nog goede adressen voor onderdelen.
Mijn C1 is een facelift van het eerste model C1, zijn enkel in 2012 en 2013 gebouwd dacht ik.
Dit model heeft oa een andere voorbumper met plaats voor mistlampen en verticale dagrij leds maar beide ontbreken bij de mijne.
De kunstof inzetstukken zijn helemaal dicht en zwart.
Volgens mij is het een Attraction uitvoering met radio/cd, metallic lak, airco en stuurbekrachtiging.
Meer luxe zit er niet op, kan het ook niet stuk haha.
Moet eens goede foto’s maken als ie schoon is, zit nu onder het strooizout.
De auto is afgeleverd met volle tank en ik heb het idee dat ie superzuinig is.

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 01 maart 2023 12:50 PM
  [ # 2 ]

Ik heb even een plaatje gezocht van een C1 die er hetzelfde uitziet dan de mijne.


Helaas krijg ik hier geen foto geplaatst….

 

Profiel  
 
JW
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1978
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 01 maart 2023 02:36 PM
  [ # 3 ]

Je hebt er dus eentje van hetzelfde modeltype als wij hebben.
Die van ons is wél voorzien van de DRL’s, en ook van elektrische ramen.

Mbt die speakers, in ons C-Eendje uit mei 2012 zitten speakers in de dash, maar ook in de deuren. Zitten die er bij jou niet in?

Mijn plan was ook om de speakers te vervangen door betere, ik heb nog een heel mooi compo-setje liggen.
Maar dat gaat niet zomaar, het scheidingsfilter zit namelijk in/bij de dash speakers, en van daaruit gaan de draden naar de speakers in de deuren.
Dat moet je dus aanpassen, en daar had ik geen zin in Wink

Een aandachtspunt van dit type C1 is waterlekkage in de achterbak. Is die bij jou goed droog?
De oorzaak zit meestal in lekkage langs het derde remlicht. Daarvan werkt de afdichting na verloop van tijd niet meer, en dan komt het dáár naar binnen.
Oplossing is vervangen van dat derde remlicht, of kit gebruiken ipv de afdichting die er nu in zit.
Bij de nieuwere uitvoering zit het remlicht in de spoiler, daar kan het niet meer naar binnen komen.

Er kan ook water naar binnen komen achter de achterlichten langs, het loopt dan bij de draaddoorvoer naar binnen.
Op te lossen door de lichten te demonteren, en boven die doorvoer een barrière maken met wat tochtstrip oid waardoor het water niet meer naar binnen kan lopen.

En zuinig is ons C-Eendje zeker ook. Gemiddeld bijna 1:20 Smile

Groet,
JW

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 01 maart 2023 05:50 PM
  [ # 4 ]

Bij ons zat de lekkage achter de bumper in de afdichting van de uitblaasroostertjes. Die schuim was helemaal vergaan. Afdichting vervangen en al zeker ruim 5 jaar geen lekkage gehad.
Het zijn inderdaad zuinige en tijdloze rakkertjes. Wij rijden ook rond 1:20. En nooit gekke dingen kapot, gewoon regulier onderhoud en af en toe een logische vervanging van een slijtagedeel. Als stads- en regioauto vind ik ze er ook leuk uitzien, maar dat is persoonlijke smaak.
Erg duurzaam zijn ze dus wel, jammer dat ze niet meer worden gemaakt omdat het verkoop-financieel door allerlei regelgeving niet meer uitkan.

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 01 maart 2023 08:36 PM
  [ # 5 ]

Van de lekkages dat weet ik maar onze is nog kurkdroog momenteel. Ik houd het in de gaten.
Heb ook al een site gevonden waar je verbeterde afdichtingen kunt kopen.

Ik zie en hoor enkel speakers in het dashboard.
Met verloopstekker is montage van andere speakers plug and play.

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 02 maart 2023 04:38 PM
  [ # 6 ]

Vandaag velours matjes en wieldoppen besteld.Smile
Vooral de matjes is hard nodig, tenminste de bestuurdersmat is helemaal slap en schuift steeds dubbel tijdens in- en uitstappen.

Speakers wacht ik nog even mee, zag namelijk vandaag dat er waarschijnlijk in de deur ter hoogte van de spiegel waarschijnlijk toch een speaker of tweeter gemonteerd kan worden.
Eerst eens rustig bekijken hoe ik dat paneeltje zonder iets te breken kan verwijderen.
Ik hoef er geen boomcar van te maken, dus wellicht is dus enkel betere speakers in het dashboard voldoende.
Heb al zitten kijken en in mijn top 3 staan:
Boxmore BXE C100 FL S3.1
Alpine S-S40
JBL Club 422F

Die van Boxmore zijn het duurste en hebben een speciaal montage systeem en aansluiting dus weet niet of die passen, daar ga ik nog over informeren bij het bedrijf die alle 3 de types leveren.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 maart 2023 05:53 PM
  [ # 7 ]

Kijk ook eens naar Audio System evo series.
Zitten er bij ons en doen het verrassend goed (voor zulk kleine speakertjes)

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 02 maart 2023 09:36 PM
  [ # 8 ]

Dank je voor de tip Jeroen.
Ik ben die in mijn zoektocht ook al tegengekomen, welk type speaker heb jij?

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 02 maart 2023 11:16 PM
  [ # 9 ]

Graag gedaan Wink.
MXC 100 Evo series

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 03 maart 2023 03:29 PM
  [ # 10 ]

Ik ga ze nog eens vergelijken met degene die op mijn lijstje staan Jeroen.
Vanmiddag net op tijd thuis na mijn vroege dienst om de matjes in ontvangst te nemen.Smile
Eerste indruk is heel goed. Meer details zal ik geven als ik ze allemaal gepast heb. De bestuurdersmat is in ieder geval al een hele verbetering ten opzichte van de oude mat die iedere keer verschoof en dubbel ging doordat die helemaal slap is door slijtage.
De nieuwe mat past perfect op de originele 2 bevestigingspunten.

De wieldoppen zijn er waarschijnlijk morgen of maandag.
Als die erop zitten dan zal ik eens wat foto’s maken en hier proberen plaatsen. Begrijp ik goed dat dit enkel met een externe opslag zoals photobucket, mijnalbum lukt?

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 03 maart 2023 07:04 PM
  [ # 11 ]

Vanmiddag de oude matjes verwijderd, C1 gestofzuigd en de nieuwe matten van mattenloods.nl erin gelegd.
https://www.mattenloods.nl/citroen-c1-2005/citroen-c1-velours-automatten
Ben er superblij mee!:-)
Mooie redelijk dikke velours matten met uitstekende pasvorm voor 49,90euro incl. verzenden. Een aanrader als je nieuwe matten wilt.
Ik had geluk, was nog 1 set op voorraad, nu 1 a 2 weken levertijd.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 04 maart 2023 07:46 AM
  [ # 12 ]

Ik heb een gedeelte van Nieks topic in het gastenboek verplaatst naar het C1 gedeelte.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 08 maart 2023 07:32 PM
  [ # 13 ]

Maandag zijn de wieldoppen geleverd.Smile
https://www.datpast.nl/product/wieldop-14-inch-citroen-c1-b000880080-star-set-origineel/

Vandaag speakers besteld. https://carsounds.nl/producten/caraudio/speakers/10-cm-o/boxmore-lxe-c100-s3-1/

Gisteren een nieuwe Bosch flatblade wisser vooraan gemonteerd, de oude trok strepen en maakte lawaai op het moment dat ie van richting veranderde links op de ruit en dat irriteerde mij.

Nadat ik de wieldoppen en speakers gemonteerd heb, stop ik met investeren en wil ik enkel rijden. Wil wel altijd gelijk wat puntjes aanpakken bij een gebruikte auto, want anders erger ik me steeds daaraan.

Ik heb de auto in eerste instantie gekocht om goedkoop woon/werkverkeer te rijden, dit is ongeveer 10000km per jaar.
Vandaag voor het eerst getankt, hij was afgeleverd met volle tank maar vergeten de dagteller gelijk op nul te zetten dus de gereden kilometers ietwat geschat maar verbruik was ongeveer 1liter/18,4km. Ik rijd wel merendeel van de tijd met de airco aan ivm ontwasemen.
Verder zal de C1 ook voor korte ritten gebruikt worden maar wie weet wordt er ook wel eens een weekend Eifel o.i.d. mee gereden.
Op de paar weken bezit ben ik toch wel al een beetje verknocht aan de C1, het bleu electric vind ik goed staan. Leuk is dat ie lekker wendbaar is en met de stuurbekrachtiging stuurt ie licht. Koppeling en schakelpook zijn ook licht te bedienen en door het lage gewicht stuurt ie leuk.
Enige nadeel in de bochten is dat ie wel wat overhelt en de stoelen bieden weinig zijdelingse steun. Ik rijd al jaren in auto’s met meer dan 200pk maar dat is hier op de 80km wegen enkel overbemeten en kost meer brandstof, ook als je langzaam rijdt.
Maar voor lange afstanden en hobby houd ik deze auto’s. Af en toe eens gasgeven waar het kan en mag blijf ik leuk vinden.

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 10 maart 2023 11:03 AM
  [ # 14 ]

Afgelopen woensdag dus speakers besteld https://carsounds.nl/producten/caraudio/speakers/10-cm-o/boxmore-lxe-c100-s3-1/
Volgende dag waren ze al bij mij thuis.Smile
Besteld via de webshop van Carsounds te Etten-Leur en ze zien er super uit, 10 keer beter dan de originele kartonnen speakertjes.
Vooraf had ik wat vragen gemaild en die zijn snel en super beantwoord, prima service!

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 30 maart 2023 11:52 AM
  [ # 15 ]

Afgelopen dinsdag heb ik de wieldoppen gemonteerd en de auto knapt er van op.Smile
Eerst overwoog ik nog een zelfde set bij te kopen voor het geval ik een stoeprand raak of een dop verlies. Maar helaas kosten ze ineens 115euro ipv 90euro. Sad Dat vind ik toch wat duur voor reserve.

Tevens heb ik eindelijk de nieuwe speakers gemonteerd en ik ben heel blij met het resultaat.
Natuurlijk mag je geen dikke bastonen verwachten van 10cm speakers maar het geluid klinkt mooier en voller. Kortom een aanrader!
Enige nadeel is dat ze maar net passen en ik kon maar 1 bevestigingsbout in het originele gat krijgen.
Ik heb geen 2e gat erbij gemaakt want de speakers zitten ook met 1 bout goed vast en klem.
Om de roostertjes weer te kunnen monteren moet je aan de onderkant van het rooster de plastic ring wegsnijden met een stanleymes.
Ik had bedrading met stekkers die op de originele bedrading in de auto past meebesteld, dus aansluiten zonder knippen en solderen. Super!

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook