Startprobleem Citroen Berlingo B9
pmf71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-02-2019

Gepost: 19 februari 2023 05:52 PM

Onlangs weigerde ineens mijn berlingo te starten. En met niet starten bedoel ik geen enkele kik geven als ik de contactsleutel omdraai. Geen klikkende relais, geen enkele dip in de binnenverlichting, geen lampjes die een fout aangeven.

Ik heb met diagbox een fault reading gedaan, en een aantal fouten gezien die hiermee te maken kunnen hebben, zoals te zien op de foto’s:

https://photos.app.goo.gl/qaCmxkSaGCfei2Sz6

Mijn hoop is dat iemand die hier wat meer kennis in heeft, mij een beetje de goede richting kan wijzen waar de fout zou kunnen zitten.

Bij voorbaat mijn dank.

Profiel  
 
BEkevin
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 83
Geregistreerd: 29-01-2011

- Berlingo B9 multispace
Gepost: 19 februari 2023 09:46 PM
  [ # 1 ]

geen idee of het ermee te maken heeft, maar heb voorbije weken wel geleerd dat bij platte accu de BSI zich vergrendeld (als anti-diefstal of zo) waarbij hij niet meer start, lichten enz reset (staan af, maar gaan toch branden bij contact)....

batterijlader aankoppelen, wagen gewoon afsluiten en na x-aantal tellen terug deuren openen en wagen kon weer gewoon starten.


(al ga ik er vanuit gaan dat als je al met diagbox bezig bent, je dit al wel wist)

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3522
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 20 februari 2023 09:12 AM
  [ # 2 ]

6 BSI fouten en 5 Engine ECU fouten.
Dat is voor mij een te grote brij om de eerste fout te vinden, d.w.z. de oorzaak, want er zijn altijd een paar gevolgen.
Je moet elimineren: Wis de fouten , laad je accu op en kijk dan welke er weer terug komen.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
pmf71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-02-2019

Gepost: 20 februari 2023 01:17 PM
  [ # 3 ]

Dank voor de tips, ik ga deze vanmiddag allemaal uitvoeren en de resultaten melden.

Profiel  
 
pmf71
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 23
Geregistreerd: 24-02-2019

Gepost: 05 maart 2023 03:13 PM
  [ # 4 ]

Dit topic kan gesloten worden, het lag inderdaad aan combi van lage accu spanning / economy mode PLUS een defecte startmotor. De startmotor is inmiddels vervangen en de auto rijdt weer. Dank voor de tips, ze zijn erg waardevol geweest!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook