Nieuwe eigenaar BX 1.9 TZI Break
frank-wiersma
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2023

Gepost: 06 april 2023 09:08 PM

Beste leden,

Mijn naam is Frank en ik woon samen met mijn vriendin in Oirsbeek Zuid-Limburg.
Mei 2023 neem ik afscheid van mijn laatste lease auto sinds 1999. Er is veel veranderd, ik rijd veel minder, zeker zakelijk bijna niet meer. Mijn vriendin heeft ook een lease auto en ik wilde iets anders.
Tussen medio 1989 en juli 1995 hebben mijn ouders een Citroen BX Leader gehad. Zeker niet de meest uitdagende BX (understatement) maar wel leuk om het merk te leren kennen. Na afscheid van hun BX is er tot een C3 in 2007 bij hen geen Citroen meer in mijn leven geweest. Minder dramatisch dan het klinkt Wink
Ik verzamel auto modellen (veelal 1:18 en heb er honderden) waaronder ook veel Citroen’s (en sinds kort een hele berg BX’n van Norev, had er eerder al van OttoMobile), ik heb zo’n beetje alle boeken van Thijs van der Zanden van CitroVisie (en zijn collega’s) over de BX, GS/GSA, CX, XM, Visa etc.. Het Citroen bloed blijft kriebelen.
Dus, sinds iets minder dan 1 week zijn wij in het bezit van een 1993 BX 1.9TZI Break in Vert Triton. Gekocht van Pascal van Merkenstein van de Snoekfabriek/BxFix.. Is een leuke auto die met name optisch nog wat liefde nodig heeft.
We gaan haar eerst technisch beproeven. Als ze standhoudt gaan we haar ook optisch aanpakken. 
Haar naam; de “Groene Draak”. Dat is een beetje een grapje. Ze is groen, hopelijk blijkt het geen draak en het jacht van princes Beatrix heette ook zo. Ben geen Oranje man, maar ze heeft net zo veel cachet als de ‘boot’ van Trix… Smile
Hopelijk kan ik veel van jullie leren en jullie mogelijk van mij.

Mvg,
Frank

Citroen BX 1.9 TZI Break vert triton

Profiel  
 
Niek
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 46
Geregistreerd: 21-02-2023

Gepost: 07 april 2023 10:45 PM
  [ # 1 ]

Hartelijk welkom Frank en gefeliciteerd met de break.
Wens je veel rijplezier. Smile

Profiel  
 
frank-wiersma
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 31-03-2023

Gepost: 08 april 2023 08:21 PM
  [ # 2 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police
Hartelijk dank!

Citroen BX 1.9 TZI Break vert triton

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook