2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
banjobout probleem
Gepost: 14 april 2023 02:12 PM
  [ # 16 ]

Goed nieuws. Succes! Even de koperen ringetjes goed uitgloeien voor het hergebruik en je bent het mannetje.

Profiel  
 
Krelis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-08-2021

Gepost: 14 april 2023 04:19 PM
  [ # 17 ]

Ben zelf ook best tevreden met hoe het tot zover gaat.
En Mathieu ik denk niet dat ik Loctite 542 ga gebruiken. Ben veel te bang dat de kleine gaatjes in de bout verstopt raken.
Mijn vriend die de nieuwe bout gaat maken heb ik alle tijd gegeven. Jullie horen nog van me.
Ik hoop wel dat de cilinderkop geen scheurtjes heeft. Een professional zij dat zij nooit een kop lieten afpersen.
Groet Kees

Profiel  
 
Gepost: 14 april 2023 07:55 PM
  [ # 18 ]

Hmm, het blok in mijn auto heeft een kop die flink gelast is, omdat er een serieus rotte hoek in zat. Het koelwater liep er gewoon aan de zijkant uit…

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 14 april 2023 08:07 PM
  [ # 19 ]
Krelis schreef:

En Mathieu ik denk niet dat ik Loctite 542 ga gebruiken. Ben veel te bang dat de kleine gaatjes in de bout verstopt raken.

Mooi als het niet nodig is loctite te gebruiken Kees. Mocht het wel nodig zijn met beleid gebruiken dan val de kans op verstoppingen erg mee.

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9858
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 15 april 2023 11:39 AM
  [ # 20 ]
graddus schreef:

Hmm, het blok in mijn auto heeft een kop die flink gelast is, omdat er een serieus rotte hoek in zat. Het koelwater liep er gewoon aan de zijkant uit…

Ik weet nog dat het in de jaren 70 best lastig was om een ds-kop te vinden die niet zwaar aangetast was door het gebruik van leidingwater.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Krelis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 01-08-2021

Gepost: 17 april 2023 03:27 PM
  [ # 21 ]

Hallo citroenvrienden,

Vanmorgen eerst een M7 tap in het boutgat (met vet) gedraaid want de draad zat voor de langere bout net niet diep genoeg.
Toen de nieuwe banjobout met de bubbele (uitgegloeide) koperen ring er in en goed vastgezet.
Starten en geen lekkage meer. Hoera, pak van mijn hart. Natuurlijk even een rondje gereden want daar gaat het om.
Zo nodig nog koelwater bijvullen en nog een keer olie verversen omdat er nog resten olie verontreinigd met koelwater in het carter zitten.
En nu maar hopen dat de kop heel is en de alles goed blijft gaan.
Iedereen hartelijk bedankt voor alle aanwijzingen.
Groet, Kees

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2023 06:24 PM
  [ # 22 ]

Mooi. Veel rijplezier. Ik hoop dat die van mij deze week ook weer wil draaien…

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook