Pluriel in het nieuws
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 16 juni 2023 06:32 PM

https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/opmerkelijk-citroen-viert-20e-verjaardag-c3-pluriel/
Zo maar een leuk artikel. Inhoudelijk zijn wij, Pluriellisten het natuurlijk niet op alle punten écht mee eens…

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1314
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 16 juni 2023 08:20 PM
  [ # 1 ]

In het hele Pluriel concept is de gebruiksgedachte leidend. De auto heeft vooral trekjes van de 2cv, maar ook van de Mehari, een pick up en nog veel meer. Met voordelen en zwakheden zat het wel goed, waarbij de voordelen winnend waren, de pers kritisch was en journalistieke cynische azijn kritiek niet van de lucht was.
Wat is de waarheid? In mijn ogen:
1 Je hoeft de bogen echt niet thuis te laten om lekker open te rijden, dakje open en ramen naar beneden was ook al cabrio.. Dat was dus ook weer zo’n journalistiek issue: stel je hebt de bogen thuis en het gaat regenen. Als nood had je een zeiltje, net als de GB cabrio’s.
2 Het dakje ging met de knop lekker open om in het zonnetje te zitten en dicht als het te fris werd. Rijdend te bedienen. Mijn collega”s vroegen of ik op vakantie was geweest omdat ik zo bruin was.
3 Het model van de Pluriel is herkenbaar en onderscheidend van de meute. Citroen ontkent het maar 2CV lijnen zijn herkenbaar.
4 Comfort en fijne stoelen. Onze auto reed gewoon fijn en comfortabel met een fijne en zuinige 1.4 motor.

Waar Citroen de plank helaas mis heeft geslagen is dat de constructie eenvoudig maken (roldakje) niet is meegenomen in het ontwerp terwijl dat wel een kenmerk van Citroen is. Het dak is degelijk en sterk maar ook complex en ingewikkeld in de bediening en functie.
Voor het dak en de bogen waren er twee verschillende producenten. De ene wijst naar de ander bij problemen. Ook Citroen kreeg er hoofdpijn van.

 

VrGrJ
Citroein, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 16 juni 2023 08:50 PM
  [ # 2 ]

Ach ja, in dit geval ‘heb elk nadeel zijn voordeel’. Nog een soortgelijk artikel: https://www.dagelijksauto.nl/autonieuws/de-citroen-c3-pluriel-is-20-jaar
Wij zijn iig geval nog hartstikke blij met ons; mandarijntje (zo’n oranje dus…)

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 310
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 16 juni 2023 11:04 PM
  [ # 3 ]

Leuk om te weten. Ik zal een wijntje proosten op de verjaardag van Pluriel. Smile

En het is juist vrij praktische multifunctionele auto. Zeker die pick-up optie komt mij regelmatig van pas. Vind maar eens een andere compacte cabrio maar mee je zo iets kunt doen! cool smile

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Theo van den Akker
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005

- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Gepost: 18 juni 2023 05:13 PM
  [ # 4 ]

Nog een artikel. In het YouTube-filmpje vertelt meneer Sjoerd toch wel een aardig verhaal over de Pluriel.
https://www.autovisie.nl/video/citroen-c3-plurier-sjoerds-weetjes/?utm_source=bullet_points

Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook