Citroen c4 2006 airco lek
gerwinvis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-2019

Gepost: 09 juli 2023 06:01 PM

Onze airco doet het niet. Heb het laten vullen, toen gaven ze aan dat het niet lek was (niet extreem lek).  Maar na een aantal weken weer geen airco.(ik hoor de pomp rondpompen maar geen koude)
Een aantal jaar terug heb ik een nieuwe condensor geplaatst. Vandaag even gekeken en nu zie ik wat vlekken (zie bijlage). Kan dit er op wijzen dat deze weer lek is ?
Welke stappen kan ik het beste nemen (met zo min mogelijk stappen van een garage (-; )

Groeten Gerwin

Afbeelding Bijlagen
IMG_20230708_180154_HDR_(6).jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2034
Geregistreerd: 18-12-2004

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 09 juli 2023 06:33 PM
  [ # 1 ]

Dat kan zomaar gebeuren, helaas…..

De enig juiste manier is: laten leeghalen, kijken hoeveel koudemiddel er nog uit komt.

Als dat nog maar weinig blijkt te zijn: afpersen met droge stukstof, waaraan wat waterstof toegevoegd is.
Dat heet formeergas, waarmee een lekkage vastgesteld kan worden, waarna je de juiste actie kunt ondernemen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 juli 2023 06:35 PM
  [ # 2 ]

Dat is vuiligheid, die zou je er regelmatig moeten afblazen. ( Van binnenuit, anders blaas je het er vaster in).
Als je airco gevuld is en ze vinden hem niet extreem lek, dan lekt bij blijkbaar wel? Dan kan het best zijn dat je al een gedeelte van het koudemiddel kwijt bent en dat hij niet meer werkt.
Weet je zeker dat de pomp aanslaat ? Als je pole “vrijloopt” maakt hij soms ook al herrie.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
gerwinvis
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 03-07-2019

Gepost: 09 juli 2023 06:59 PM
  [ # 3 ]

Quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan, zie ook nummer 10 van de forumregels. police

Toen de airco gevuld was een aantal weken terug werd alles top koud. Nu hoor ik hem aanslaan en “ruisen”.

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3537
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 09 juli 2023 09:02 PM
  [ # 4 ]

Weet je nu nog of de pomp loopt ? Kijk eens of de poelie de pomp meeneemt.
Ruisen zegt me weinig, maar als het goed is wordt je airco niet ingeschakeld bij te weinig gas, maar als je “vuller” dat overbrugt heeft dan kan alles.
Maar goed: Als je pomp loopt en hij word niet koud, dan is je “gas” weg.

JW heeft je de goede weg gewezen: Je mag aan een Airco niet meer “zomaar” sleutelen en daarnaast haalt dat bijna altijd niks uit.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook