Voorstelrondje
Leonardo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 4
Geregistreerd: 28-10-2023

Gepost: 02 november 2023 05:19 PM

Hallo allemaal
Ter kennismaking stel ik mezelf even voor.

Ben inmiddels 64 en mijn leven lang al verbonden met het merk. Ik heb in vele modellen vanaf de jaren 70 gereden, behalve de Ami, de Méhari en de SM.

Ik ben mijn carrière destijds begonnen op het Stadionplein in Amsterdam. Ik was op school al onder de indruk van het hydropneumatische veersysteem van de DS en de SM heb er als examenopdracht een scriptie over geschreven, daarmee werd de liefde voor het merk geboren en de deur bij Citroën Nederland geopend. Later heb ik ook voor andere auto-importeurs gewerkt en in 1996 ben ik een technisch documentatiebureau begonnen waar ik allerlei soorten technische documentatie voor bedrijven in de automotive business (instructieboekjes, trainingen, werkplaatshandboeken enz.). Citroën was daarbij een van mijn grootste klanten. Ben dus op een heel andere manier betrokken bij dit merk dan de meeste liefhebbers onder u.

Voor mensen die het meegemaakt hebben, ik was in 1984 één van de door Citroën ter beschikking gestelde technische ondersteuners tijdens de rit Paris-Moscou-Paris met ruim 100 Traction Avants, denk ik nog met veel plezier aan terug, het routeboek moet nog ergens op zolder liggen.

Het hydropneumatische veersysteem is er niet meer maar ik ben het merk nog steeds trouw. Ik rij momenteel met veel plezier in een Citroën DS5 automaat, ook echt een auto anders dan andere!

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7527
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 november 2023 02:39 PM
  [ # 1 ]

Welkom hier! En wellicht kun je hier ook nog een Traction rijder helpen met jouw kennis.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook