storing p0350 picasso
markpicasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 24-12-2023

Gepost: 06 januari 2024 08:43 PM

goedeavond

ik heb een vraag over mijn xsara picasso 1.8 16v uit 2004
hij reed altijd prima alleen soms met wegrijden voelde je een beetje schokken
voorderest reed hij prima
tot verleden week toen reed ik weg sloeg hij uit het motorlampje bleef branden starten deed hij gelijk
alleen moest wel gas blijven geven anders sloeg hij uit ook bij ingetrapte koppeling en afremmen slaat hij uit
de auto is niet vooruit te branden
bij het starten met koude motor is het een een aantal keer starten dan start hij moeizaam met gas geven waar hij in het begin ook niet op reageer bij gasgeven
de anwb heeft hem uitgelezen en hij gaf foutcode p0350 bobine primair secundair
ik heb de bougies en de bobine vervangen maar hij blijft p0350 aangeven
de anwb heeft gemeten en injector 1 en 4 werken niet maar hoorde dat die geschakeld zijn
ik denk dat door een of andere storing ze uitgeschakeld zijn
kan het zijn dat er een defect is en daarom de andere ook niet werkt en hij daarom ook die foutcode p0350 blijft geven
ik hoop dat er iemand een oplossing weet
bvd mark

Profiel  
 
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3539
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 06 januari 2024 11:06 PM
  [ # 1 ]

Die foutcode P0350 geeft inderdaad een storing van de bobine aan, maar dat is nooit echt precies, want ook slechte bougies geven die storing.
Maar: Wat ook kan is een probleem met de bedrading, en dan met name de steker op de bobine-rail.
Heb je zelf de coil-pack/bobine-rail en de bougies vervangen ? Staat er misschien olie ronde de bougies ? Waren de oude bougies zwart ?

Wat bedoel je met injector 1 en 4 werken niet maar worden wel geschakeld? Heeft de ANWB dat gemeten toen ze je de P0350 gaven of een andere keer ?
Als je geen vermogen hebt dan kan het best zijn dat er 2 cilinders niet meedoen: Als de verbranding in een cilinder niet goed werkt dan wordt die cilinder uitgeschakeld, gaat je motor-lampje aan en je motor in “limp-home” mode, d.w.z. je rijdt “mank” om thuis te kunnen komen.
Als eens er over gedacht om naar een garage te gaan ?

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook