Koppelingsset vervangen EW7A
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 14 januari 2024 02:11 PM

Na ruim 2,5 ton begint de C5 soms wat slip te vertonen, reden om eens voorzichtig aan een nieuwe koppeling te gaan denken.
Valeo levert twee sets; de 826033 die af-fabriek gemonteerd is, en een ‘classic’ set 786081.
De laatste is volgens Valeo zelf een budget-set voor wagens die niet veel meer hoeven.
Hoe weet je dat nou van tevoren..? De auto is prima, nu 18 jaar oud, en motorisch nog goed voor nog eens 2,5 ton..
Ik koop de set liever op voorhand, want ik heb ooit zo’n LUK setje in m’n AX gemonteerd…brrrr; wat een kudset was dat…totaal geen gevoel.

Op ALLE auto’s die ik bezat verving ik ook meteen de krukas keerring achter het vliegwiel (in dit geval 90x110x7mm, zelfde als voor de Xantia); is dat nog steeds gebruikelijk..?
Of hoeft dat niet meer..?

Graag jullie mening/ ervaring.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
klever33
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 375
Geregistreerd: 13-12-2019

Gepost: 14 januari 2024 08:16 PM
  [ # 1 ]

Gezien de leeftijd is het vernieuwen van de achterste krukaskeerring geen overbodige luxe. Ja,welke set je aanschaft is een persoonlijke keuze en wat meetelt is het prijsverschil.

Wat LUK betreft is algemeen bekend : hele lichte bediening . maar gevoelloos. Ook een persoonlijke keuze.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook