Positie airco relais
marcelhartman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 24-06-2014

- ID/DS ID 19 B
Gepost: 30 maart 2024 11:46 PM

Beste Leden,

Kort geleden heb ik een airco verdamper voor mijn auto kunnen aanschaffen. Deze viel van ellende uit elkaar maar heb hem weer redelijk compleet en netjes kunnen maken. Aangezien de originele compressor steun nog aanwezig was heb ik ook de York compressor kunnen bestellen, zodat dat ook origineel is. Alleen ben ik wel gegaan voor een condensor voor de bestaande radiator. Indien ik de originele condensors ook op de kop kan tikken, dan kan ik overwegen om dit ook aan te passen. Ik weet dat mijn auto nooit uitgevoerd is met airco maar het is wel erg fijn in de zomermaanden.


Voorbeeld foto van de verdamper

Om de airco via het contact (op de bobine) vrij te geven dient er een extra relais geplaatst te worden. Deze heb ik bij Der Fransoze kunnen vinden, welke veel mooier is dan zo’n modern plastic geval. Alleen uit het werkplaatsboek kan ik niet achterhalen waar de positie van dit relais is, zeker gezien het aflopende houdertje. Zou iemand dit kunnen verduidelijken?

Met vriendelijke groet, Marcel

Profiel  
 
Gepost: 31 maart 2024 01:00 PM
  [ # 1 ]

Voor de airco is er 1 extra relais op de accuhouder en 1 (aansturing condensor ventilatoren) op de verbindingsstang tussen de 2 voorschermen.

Afbeelding Bijlagen
relais.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
marcelhartman
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 24-06-2014

- ID/DS ID 19 B
Gepost: 31 maart 2024 01:42 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de snelle reactie!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook