Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Voordeur gepast:
![]()
Achterdeur:
![]()
De reden voor het plastic horen jullie ook in het filmpje wat Dirk D gepost heeft: dit plastic zorgt er voor dat de RX5 die in de deuren gespoten is niet over de dorpels druppelt zolang het nog niet droog is.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1310
Geregistreerd: 30-04-2006
- 2CV 2cv6 special
Mooi werk, kan ie er weer even tegen! Leuk filmpje trouwens,de liefde voor de automobiel spat er vanaf
*2cv6 special 1986, GS club 1975, Renault R4TL Savane 1990*
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Omdat de auto nog bij de plaatwerker staat (die op zijn beurt weer aan het wachten is tot spuiter Casper tijd heeft) ben ik vast doorgegaan met het herstellen van de houten raamomlijsting van de linker voordeur. Hier was ergens in de afgelopen 65 jaar een stuk uitgebroken en dat stoorde me best een beetje. Omdat de boel nu toch uit elkaar lag was dat een mooie gelegenheid om te zien of ik dat kon oplossen.
Hier de raamlijst met het missende stukje. Ik heb de boel hier al rechtgemaakt zodat er een nieuwe rand in past
![]()
Een stukje hout gescoord en grof afgetekend wat er gezaagd moet worden
![]()
Met de hand de grove rand uitgezaagd
![]()
Even passen
![]()
![]()
Het leuke is ook dat ik de figuurzaag die ik 40 jaar geleden kreeg van de goede Sint nog steeds heb en weer goed kon gebruiken
![]()
Rand past, vastlijmen die zooi. En een fiks gewicht er op gedurende 24 uur
![]()
Na een dagje drogen is dit het resultaat
![]()
![]()
En dan afwerken, de gaatjes vullen met gekleurde houtpasta
![]()
Na drogen en schuren ziet het er dan zo uit
![]()
![]()
![]()
Dan moet er nog iets bijgekleurd worden. Ik doe dat met het zelfde spul als wat ik voor mijn jachtgeweren gebruik
![]()
En dan een eerste laklaag!
![]()
Zo zie je ook dat ik de hoek nog iets aandacht moet geven
![]()
Maar, het resultaat is bevredigend al zeg ik het zelf
![]()
Morgenavond de hoek nog iets nabewerken en dan kunnen de vers uit Engeland geleverde klemmetjes er ook op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
well, that’s handy, when a jigsaw becomes a jagsaw…...
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Totaal aantal Berichten: 7625
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
![]()
Totaal aantal Berichten: 10684
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Mooi knutselwerk! Figuurzagen….Ik heb nogal wat meters gemaakt in m’n jeugd!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Ook bij de raamlijst van de achterdeur was er een hoekje weg en omdat ik nu toch bezig was heb ik dat gelijk maar even meegenomen.
Dus eerst het afgebroken deel wegzagen zodat je een mooi vlak stukje krijgt om een nieuwe rand op vast te lijmen.
![]()
Dan een passend stukje maken met de figuurzaag en de minislijper van Proxxon
![]()
Beetje houtlijm er in
![]()
En dan het stukje hout er in plakken
![]()
Gewicht er op tijdens het drogen
![]()
En na het drogen zijn we dan hier
![]()
![]()
Schuren, en een druppel beits er op om de kleur iets bij te laten trekken
![]()
Morgen verder, dan nog even goed glad schuren met fijner schuurpapier en daarna in de lak spuiten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Het hoekje in de raamlijst van m’n achterdeur is goed gelukt.
![]()
Eens de lijst in de auto zit zie je die hoek ook nog eens nauwelijks omdat ie helemaal bovenin zit, dus prima zo.
De raamlijst van de voordeur is ook klaar en afgelakt.
![]()
En samen is het dan weer een net setje geworden
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Van alle markten thuis ![]()
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Dat vind ik nou juist het leuke van zo’n wat oudere (Engelse) klassieker, je moet echt een beetje “multidisciplinair” zijn. Je krijgt met verschillende metalen te maken, met kunststoffen, met leer, met hout, met stoffen en zelfs met paardenhaar. En langzaam maar zeker wordt je vanzelf handiger met die materialen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Zo, de spuiter heeft tijd gemaakt: De Jaguar staat klaar voor z’n vers laklaagje.
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 646
Geregistreerd: 19-10-2006
- C3 Pluriel 1.4i exclusive
- XM 2.5TD Break
- C1 Ambiance
Laat je hem helemaal spuiten?
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Nee, dat zou echt niets toevoegen. Alleen de deuren waar aan gewerkt is worden deels gespoten.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 43519
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Zo, de auto is gespoten en komt zaterdag weer thuis. Tijd om wat dingetjes voor te bereiden voor de afbouw.
Ik heb voor de houtlijsten nieuwe klemmetjes besteld in Engeland. 2 zakjes van 9 pond per stuk kosten voor ze thuis zijn 40 euro. Lang leve brexit en de douane ![]()
![]()
![]()
Forummer en vriend Penny Lane had de juiste schroefjes. Niet meer te vinden bij de ijzerhandel en ook niet bij de meer betere speciaalzaak in het vieze 020. Dus, stuurde Derk ze op, waarvoor erg veel dank!
![]()
![]()
En ff klemmetjes schroeven..
![]()
![]()
En nog ff een slechte foto van een goed gespoten deur.
![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7625
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wel lekker hoor, die schroefjes ![]()

