4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
krijg injectie maar niet aan de praat
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 28 mei 2025 04:43 PM
  [ # 46 ]

Boogaard: Krukas of nokkenas ?

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 mei 2025 06:56 PM
  [ # 47 ]

Is het zwarte kastje op het gasklephuis goed afgesteld? Daar zitten contactpunten in die regelt dat bij stationair lopen dat geregeld wordt door het stationair circuit in de computer.
Als je de stekker van dat kastje afhaalt moet je de weerstand meten tussen de aansluitingen 14 en 17. Bij gas los moet de weerstand 0 zijn, punten gesloten, en ze moeten openen als je voelermaten van 1,3 mm dik tussen de aanslagen van het gaspedaaal zet.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 29 mei 2025 09:21 AM
  [ # 48 ]

Ik heb nu op basis van het youtube-filmpje (dank DSTT) alle punten van de computer nogmaals doorgemeten. Ik krijg alleen een sterk afwijkende waarde van de koelvloeistofsensor (linksonder vooraan het blok) zowel op de bedrading als op de sensor zelf. Zou volgens DSTT 2000/2500 ohm moeten zijn en krijg 650 ohm (motor was nog wel warmer dan 20graden dus morgen nog even bij koude motor meten. Zou deze sensor zo van invloed kunnen zijn? Vollast drukdoos en slang gecheckt die is OK.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 mei 2025 10:33 AM
  [ # 49 ]

Ja die temp sensor kan een flinke invloed hebben. Als die zoveel afwijkt zou ik zeker een ander exemplaar proberen om het uit te sluiten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2025 12:37 PM
  [ # 50 ]

Als die temperatuur sensor kapot is werkt het systeem alsof het buiten min 10 is en gaat ie vol verrijken. Dan verzuipt ie direct en slaat ie echt niet meer aan…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10502
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 29 mei 2025 12:47 PM
  [ # 51 ]

Je zei dat hij wel start als je iets aan de gaskabel trekt. Is de gasklep wel goed geregeld?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2025 03:35 PM
  [ # 52 ]
robbertkars schreef:

Boogaard: Krukas of nokkenas ?

op de nokkenas poelie met origineel gradenboogje. Maar het zijn krukas graden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2025 03:54 PM
  [ # 53 ]

Als de motor 80 graden is is de temp sensor iets van 100 ohm. Dus als bij warme motor de weerstand 650 is spuit ie direct te veel in.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25687
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 29 mei 2025 04:02 PM
  [ # 54 ]

see this:  https://members.rennlist.com/pbanders/DJetParts.htm

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43385
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 mei 2025 05:26 PM
  [ # 55 ]

Nog ff over die temperatuursensor: als er een draadbreuk in de bekabeling naar dat ding zit dan gaat het ook fout, de computer gaat dan echt vol inspuiten.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 29 mei 2025 10:51 PM
  [ # 56 ]

Hi all,

Dank voor het meedenken, heerlijk dit forum - praktische en morele ruggesteun - ga er morgen verder mee. Wordt spannend. En voor wat betreft die draadbreuken ga ik eerst ff checken voordat ik er een nieuwe in draai.
Houdt jullie op de hoogte. Nogmaals dank

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27957
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 mei 2025 09:19 AM
  [ # 57 ]

De draden doormeten is idd prima optie.
Maar je zei toch al dat je een meting had gedaan op de sensor zelf en via de draadboom, beide gaven dezelfde waarde? Of had je niet de hele draadboom doorgemeten?

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 30 mei 2025 02:12 PM
  [ # 58 ]

Hi, allereerst :ze loopt en start weer als een zonnetje. Bleek toch de sensor te zijn, ook maar even de ontsteking goed gesteld stond iets te laat. Vwb de laatste vraag over het checken van de bedrading. Ik had de componenten getest vanaf de computer. De foutmelding van de sensor kan dan de sensor zelf of de bedrading zijn. Ik had van de sensor de bedrading niet los doorgemeten, daar doelde waterman op. Anyway op naar spanje voor de hereniging met de 67-er!! Many thnx

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook