Waterpomp is opgelost! Het blijkt dat ook Pascal inmiddels meerdere pompen met een te grote impeller heeft ontvangen. Een nieuwe, maar eerder geproduceerde pomp bleek een kleinere impeller te hebben. Deze zit er inmiddels op.
De motorsteun blijkt nogal een lastig item. De eerder meegekregen steun is niet correct, het blijkt een veel kleiner rubber te zijn dat op een metalen shim rust. Tot nu toe nog geen vervanger kunnen vinden. Zie foto’s voor verschil
Nu:
BX 16TRS 1985 Beige Sphinx
Saab 900 S Classic 3-drs Scarabee Groen
Toen:
Citroën BX 16 TZI 1990 Blue Memphis
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
https://www.bxparts.eu/nl/motorsteunen/1814-1843-91-motorsteun-serie-1.html
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Goeie vondst , er gaat niks boven origineel, niet heel goedkoop, maar je kunt wel verder.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Dank voor de links! De motorsteun is besteld en komt hopelijk spoedig binnen. Dan kan ik de zaak weer in elkaar zetten. Hierna staan nieuwe banden op het to-do lijstje. Zelf denk ik om er Hankook onder te laten leggen; prijs-kwaliteit is gewoon erg goed. Wilde eigenlijk Michelin, maar Michelin heeft alleen de Energy Savers in deze maat. Dat is een band waar ik zo ver mogelijk bij uit de buurt blijf.
Nu:
Toen:
Oohh, wat is er mis met de energy savers?
In mijn ervaring: snel uitgedroogd! In beginsel een fijne en stille band, maar ik vind de grip wat tegenvallen en ze zijn vaak al na twee-drie jaar al behoorlijk uitgedroogd.
Nu:
Toen:

Totaal aantal Berichten: 7853
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Dat klopt wel ja. Als je veel kilometers maakt en ze in die periode op rijdt (60-80K) dan is het te overwegen. Ze hebben eigenlijk ook vanaf het begin weinig grip in de regen.
KoenB schreef:Dat motorsteunrubber was inderdaad losgescheurd bij demontage van de motorsteun. Op dat moment snel maar even met rubberseal weer vastgezet, zodat het zaakje in ieder geval bij elkaar bleef zolang ik geen nieuwe motorsteun kon vinden. Dat komt wel goed, pak ik straks gelijk mee met het slaatje
Dan snap ik het Helaas heb ik ook al vaak gezien dat een motorsteun zo opgelapt wordt voor de APK, terwijl een vervangend onderdeel goedkoop en goed verkrijgbaar is.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ok, dat snel verouderen ken ik niet zo, maar van weinig grip in de regen snap ik echt niet. heb ze al bijna 20jr op mn xantia hdi, en juist in de regen is het voor mij een geweldige band. Maar ms is het wagen gewicht een factor die meeweegt..