2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
restauratie Traction Avant Vorst
Citroensmgz
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3878
Geregistreerd: 21-11-2006

Gepost: 28 mei 2025 08:12 PM
  [ # 16 ]

Chassisnummers zijn veel moderner als veel mensen denken. Bijvoorbeeld in Frankrijk had je vroeger de “plaque de constructeur” dat was je typeplaatje, dat bepaalde wat de auto was, en een ingeslagen chassisnummer is er pas in de 60’er jaren gekomen voor de meeste modellen.

België is ook nog speciaal omdat er voor 15 maart 1968 geen “sluitend” wettelijk kader was voor de technische eisen aan auto’s.
Het “Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen” is de eerste alomvattende regelgeving. Natuurlijk is dat sindsdien wel een aantal keren aangepast.

Vandaar dat er in België geen technische keuring is voor auto’s van voor 15maart1968, want er zijn geen goede wettelijk vastgelegde eisen.

Ten tijde van de Traction fungeerde het motornummer als “kapstok” bij de productie en de after-sales.

Wat ik zie klopt wel van wat ik weet voor een 1949: Reservewiel op de achterklep, geen “malle”.

To err is human, not to err is divine.

Profiel  
 
dirk deinze
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 14-05-2025

Gepost: 28 mei 2025 08:20 PM
  [ # 17 ]

de “malle” koffer is er maar rond 1952 gekomen (volgens de boekskes he’), de franse van de laatste foto heeft deze wel

Profiel  
 
dirk deinze
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 14-05-2025

Gepost: 10 juni 2025 11:40 PM
  [ # 18 ]

vraagje/probleempje
bestaan er verschillende kofferrubbers spons, belgische versie / franse versie. bij deze wagen was er bij aankoop een nieuw rubber bijgevoegd (CAS 224257) als ik dit monteer krijg ik het kofferdeksel op geen enkele manier dicht. het kofferdeksel ligt ongeveer 5 mm te hoog, ook blijkt volgens mij dit rubber zeer hard, te oud ????????.
hoe wordt de onderzijde afgedicht ? daar geraak ik ook niet aan uit, of blijft dit gewoon open zonder enige afdichting.
ik weet ook niet hoe dit origineel was aangezien ik de wagen gedemonteerd aangekocht heb en alle rubbes verwijderd waren.
alvast bedankt voor jullie reacties.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook