Chassisnummers zijn veel moderner als veel mensen denken. Bijvoorbeeld in Frankrijk had je vroeger de “plaque de constructeur” dat was je typeplaatje, dat bepaalde wat de auto was, en een ingeslagen chassisnummer is er pas in de 60’er jaren gekomen voor de meeste modellen.
België is ook nog speciaal omdat er voor 15 maart 1968 geen “sluitend” wettelijk kader was voor de technische eisen aan auto’s.
Het “Koninklijk besluit van 15 maart 1968 houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto’s, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen” is de eerste alomvattende regelgeving. Natuurlijk is dat sindsdien wel een aantal keren aangepast.
Vandaar dat er in België geen technische keuring is voor auto’s van voor 15maart1968, want er zijn geen goede wettelijk vastgelegde eisen.
Ten tijde van de Traction fungeerde het motornummer als “kapstok” bij de productie en de after-sales.
Wat ik zie klopt wel van wat ik weet voor een 1949: Reservewiel op de achterklep, geen “malle”.
To err is human, not to err is divine.
de “malle” koffer is er maar rond 1952 gekomen (volgens de boekskes he’), de franse van de laatste foto heeft deze wel
vraagje/probleempje
bestaan er verschillende kofferrubbers spons, belgische versie / franse versie. bij deze wagen was er bij aankoop een nieuw rubber bijgevoegd (CAS 224257) als ik dit monteer krijg ik het kofferdeksel op geen enkele manier dicht. het kofferdeksel ligt ongeveer 5 mm te hoog, ook blijkt volgens mij dit rubber zeer hard, te oud ????????.
hoe wordt de onderzijde afgedicht ? daar geraak ik ook niet aan uit, of blijft dit gewoon open zonder enige afdichting.
ik weet ook niet hoe dit origineel was aangezien ik de wagen gedemonteerd aangekocht heb en alle rubbes verwijderd waren.
alvast bedankt voor jullie reacties.


































Totaal aantal Berichten: 15737
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Wat de kwaliteit van het rubber doet, dat kan ik je niet vertellen, maar ik denk niet dat er verschillen waren tussen Frans en Belgisch in dit geval. De onderzijde blijft inderdaad open.