Heb bij garage Civer geïnformeerd naar bobines en het hele verhaal van de storing verteld, en ik kreeg van Richard Civer dit antwoord:
Ik denk meer aan een Bdp / toerental sensor die geven problemen als hij goed warm is. Bij een defecte bobine gaat hij slecht lopen/ inhouden maar is hij wel te starten.
Beide hebben we in alternatieve vorm.
Verstandig antwoord lijkt mij. Dus ik denk dat ik maar begin met die BDP sensor te laten vervangen ook omdat die hier op het forum ook als mogelijke boosdoener werd genoemd.
En, heel vervelend, net ontdekt dat er een zacht deukje midden op de motorkap zit. Dat zat er zeker weten nog niet. Nou ja ook maar laten repareren door zo’n specialistische uitdeuker via Civer want ik blijf me er toch aan ergeren.












































Totaal aantal Berichten: 27969
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien dit een vroege CX 2500 is heb je 2 BDP sensoren, 1 vervangen is mogelijk niet voldoende.
De latere modellen ik meen vanaf rond 87 hebben maar 1 BDP sensor.
Als je de oude mee vraagt heb je in elk geval iets reserve. Ook al is er waarschijnlijk 1 niet helemaal in orde, je komt er wellicht wel mee thuis in geval van nood.
Wagen weer opgehaald bij Civer met twee nieuwe sensoren er in ( aangepaste van een opel). De volgende keer nieuwe bobines er in dan hoop ik dat de kinderziektes er uit zijn.
Nu lekker op vakantie met de CX.





























Totaal aantal Berichten: 10568
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Veel plezier en een storingsvrije vakantie toegewenst!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.