De Z3 Coupe van Lucas, gereviseerde Vanos
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6348

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 juni 2025 07:27 PM

Nou ja, uhm, ik heb mij weer eens niet kunnen beheersen:

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11879

- Xantia TD SX
Gepost: 26 juni 2025 08:57 PM
  [ # 1 ]

Ja, daar zou ik dan ook moeite mee hebben. Wel een 6-pitter, hoop ik?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 26 juni 2025 09:46 PM
  [ # 2 ]

Uiteraard, de Coupe is altijd minimaal een 2.8, zo ook deze. M52TU28 met dubbele Vanos en uiteraard handgeschakeld.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia TD SX
Gepost: 27 juni 2025 12:00 AM
  [ # 3 ]

Oei, dat is wel weer erg smakelijk allemaal. Dat biedt mogelijkheden voor veel te veel fun Cool

Derk

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juni 2025 05:45 PM
  [ # 4 ]

Die zie je eigenlijk nooit meer, vroeg zag je ze al niet veel.
Ook wel bekend als de BMW “clown shoe”, zeker in het rood werkt dat wel Wink

Veel plezier ermee!

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 juli 2025 11:42 AM
  [ # 5 ]

Klopt, er zijn er maar bar weinig verkocht. Inmiddels staan er door import ook meer op Nederlands kenteken dan er ooit nieuw geleverd zijn. Des te leuker dat deze wel origineel Nederlands is, geleverd door BMW Den Haag. Ook de prijslijst waar Dhr. P de gewenste opties op heeft aangegeven met een marker en de aankoopfactuur zijn er nog bij.

De eerste technische ingreep is gedaan, ik heb door Pat Visser van P Motorsport  een gereviseerde dubbele Vanos laten plaatsen. Keurig gedaan en het verschil is heel goed merkbaar. Bij koude motor geen schommelend stationair toerental meer, ook in lage toeren stabiele vermogensafgifte en voor mijn gevoel ook in het hogere toerengebied meer vermogen. Er is eerder al een inlaat gemonteerd van een M54B30 die niet zo restrictief is en het motormanagement heeft een aangepaste tune. Er zit in ieder geval lekker pit in.

Het ding heeft wel een heel prettig karakter. Als je relaxed rijdt ga je in de 4e versnelling over een rotonde en pakt hij daarna weer moeiteloos op, gaat dan allemaal heel relaxed. Als je ‘m echt gaat uitwringen gaat het wel snel heel rap, maar blijft het wel beheersbaar. In die zin is mijn E39 een moeilijkere auto waarbij de grenzen nog verder liggen en daarmee op straat ook moeilijk zijn aan te voelen. Dat maakt die logge lobbes op de normale weg ook veel minder speels, alles gaat met (soms te veel) gemak.

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
Totaal aantal Berichten: 6203

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 05 juli 2025 12:07 PM
  [ # 6 ]

Gaaf, mooi spul.

Oh nee, ik koop geen BMW meer…

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10577

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 05 juli 2025 03:27 PM
  [ # 7 ]
Lucas Unger schreef:

Nou ja, uhm, ik heb mij weer eens niet kunnen beheersen:

Silhouet doet een beetje denken aan de MGC coupé die ik ooit had.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

Lucas Unger
Administrator

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 05 juli 2025 03:45 PM
  [ # 8 ]

Komt inderdaad in de buurt, wel iets kortere overhang voor en een wat schuinere daklijn.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten

- Xantia TD SX
Gepost: 05 juli 2025 09:25 PM
  [ # 9 ]

Is voor beide coupé‘s misschien ook wel een beetje dezelfde filosofie van ontwerpen. Lang geleden las ik een artikel over de BGT waarin werd gesteld dat een hoge mieter bij MG/BMC zich van de MGB, ten kantore van de ontwerpafdeling, iets in de trant van ‘kunnen we er geen hok op zetten?’ had afgevraagd. En zoiets is voor de Z3 Coupé ook wel min of meer waar natuurlijk: het ‘hok’ erop lijkt (is?) qua ontwerp, op een erg leuke manier, toch een beetje achteraf bedacht.

Derk

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook