


Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 30-08-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Een update over de olie die in de C6 zit. Bij navraag geeft men aan dat er geen 0W30 ingegaan is maar 5W30 (er zat blijkbaar eerst 5W40 in).
Voldoet dus aan de specs voor de C6 en hoeft nu niet opnieuw vervangen te worden.
De C6 moet helaas alsnog even terug naar de werkplaats want na een paar dagen stilstaan startte de auto niet alleen met het bekende rateltje maar ook met een enorm piepend/snerpend geluid. Klinkt als een V-snaar die niet goed op spanning staat. Dus hier gan ik binnenkort nog even voor terug.
Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).
Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.
bibberkip schreef:De ts heeft een wagen gekocht, en doet echt z’n best om er plezier aan te beleven, velen geven passende raad, en doen mee om e.e.a. te laten slagen. Echter er zit een vervelende storing? product eigenschap? mankement ? in die de pret verstoord. Dat is op zich jammer, maar wat pas echt jammer is, is dat ‘’ iemand’’ zégt dat ie de oplossing heeft en zich dan ondanks alle soorten van verzoeken om enige opheldering en uitleg zomaar om de brij héén blijft draaien om het allemaal niet erg vindt om de ts te laten wachten. Volgens mij moet dat volwassener kunnen , maar vind me gerust de boeman in deze, dit is gewoon jammer om zo te zien dat anderen écht proberen te helpen ( dat is het leuke aan dit forum ) en dat hier e.e.a. stagneert, jammer jammer.
Denk er gerust over wat je wilt, dit is NIET als belediging of beter weten bedoeld !
Ja wat moet ik nou hiervan denken? Je zal wel een slechte dag hebben gehad denk ik, dat heeft iedereen weleens.
TS koopt een C6 als liefhebber en ik herken het probleem heel goed, mijn 407 Coupe heeft precies hetzelfde probleem, ter info, dat is de “C6” onder Peugeot, niet te verwarren met een 407 Sedan of Sw, die zijn gelijk aan een C5. Op de achtergrond heb ik al contact gehad met TS en bijgepraat, mocht zijn C6 of mijn 407C de operatie t.z.t. ondergaan, dan zal het zeker gedeeld worden.
Eerder werd de vraag al gesteld: waarom die “geheimzinnigheid” over deze oplossing?
Is er een reden waarom je dat niet híer wilt delen?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor
Die vraag kun je zelf beantwoorden, als je heel goed en diep nadenkt…














Totaal aantal Berichten: 1434
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
jantje1948 schreef:Jeroen Simons schreef:
Sneller op druk bij start. Maar loopt ook sneller weg na motor uitzetten. Vandaar dat ik denk dat dit niets oplost.
Ik hoop dat het goed gaat met de quote.
@Jantje
Als je de motor uitzet om bijvoorbeeld na een werkdag, nachtrust of uitgebreide andere langere stilstand weer te starten is de olie van iedere dikte al weggelopen. Opbouw van druk na starten is daarom volgens mij in de praktijk meestal wel belangrijker dan afbouw na uitzetten van de motor. Hoe kijk jij hier naar?VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Daar zou je gelijk in kunnen hebben. Ik denk dat ook dat afhangt van de kwaliteit van de stoter
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.



Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 30-08-2012
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 24V Exclusive
Ja, plausibel verhaal, eigenlijk wel. Dat is wat mijn dealer ook aangaf toen ik zei dat ik eerder dikkere olie verwachtte.
Huidige voertuigen in ons gezin: Citroën C6 3.0 V6 Exclusive, Tesla Model Y (2024), BMW Z4 E89 23i (2010), Citroën C1 (2019), Renault Twingo RS (2009).
Naast diverse andere merken heb ik deze Citroën’s gehad (sinds eind jaren ‘80):
2x Dyane, GSA, CX, 2x 2CV6, 2x BX, ID19, AX, 2x Visa, DS5 HDi, Ë-C4 Shine.





























Totaal aantal Berichten: 10635
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het drukverschil wat zorgt voor vullen of leeglopen is bij starten vele malen groter dan wanneer de motor niet meer draait.De dunnere olie zou misschien kunnen helpen om de stoter wat te reinigen.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.