51 van de 51
« Eerste  < Vorige 49 50 51

Niet-de-Nultwee van Penny Lane
bert123
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

Gepost: 31 juli 2025 11:02 PM
  [ # 751 ]

Ik ben toch te voorbarig geweest met mijn bovenstaand commentaar op de Monroes. Er was 1 schokbreker niet goed bevestigd, met een rammel als gevolg. Ik ben nu eigenlijk wel tevreden.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11903

- Xantia TD SX
Gepost: 04 oktober 2025 04:44 PM
  [ # 752 ]

En natuurlijk is het linker voorportier alwéér lek. Op de een of andere manier houdt de butyleenkit die ik tot zover heb gebruikt dus geen stand op die schuimfolie (op de deur zelf zit ‘t muurvast). Dat moet dus op de een of andere manier anders. Morgen zal ik die deur wel weer eens open pellen en kijken of ik iets kan verzinnen om in ieder geval de randen van die folie minder poreus te maken. Dichtstrijken met Polymax en dat opdrogen laten of in de natte polymax aftapen, zoiets: het heeft blijkbaar een niet-poreuze plakrand nodig, dus dan moet ik maar eens kijken of dat te maken is.

Nieuwe dampfolie-units zijn leverbaar voor rond de 50 euro, ook niet al te wild maar dat zou bij gebrek aan echte beschadigingen aan de bestaande dampfolie niet nodig moeten zijn. Het gaat er op dit moment vooral om dat ik materiaal en/of kunstgrepen vind waarmee ik die folie op de deur kan plakken en later zonder al te veel gedoe of vernieling er weer af kan peuteren om in de deur te kunnen komen (en daarom kun je dat spul er dus niet zomaar op kitten). Vooral omdat ik te zijner tijd rechts ook nog in de deur aan het werk wil met een wat zwak geworden raammechaniek: wat je al helemáál niet wilt is dat daarna er ineens twee portieren lekken als een zeef.

Hoe dan ook, de auto is tussen de buien door verder redelijk droog onder dak gezet en dan ga ik morgen wel eens kijken wat ik hierop verzin.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5535

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 oktober 2025 09:04 PM
  [ # 753 ]

Derk probeer eens koud kit:

Gebruikt men om de folie tegen de deuren aan te drukken.

Vooral bij Japaners kom ik de koud kit tegen, als ik de deurpanelen demonteer.

Linkje:

klik

Profiel  

51 van de 51
« Eerste  < Vorige 49 50 51

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook