2 van de 2
 < Vorige 1 2

Dak Pallas, zo laten of Twingo dakje?
Jeroen Simons
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1443

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 12 oktober 2025 06:05 PM
  [ # 16 ]

@lomax. Misschien eens vragen of je een ritje mee kan rijden met iemand met een twingo dak. Dan weet je of je het fijn vindt.

Ik ben zelf niet zo puur in de leer voor de rit maar wel voor het bezit.Als je een dak ‘verprutst’ en je hebt nog een origineel onverprutst dak liggen is er geen probleem. Want terug origineel kan dan altijd nog vrij eenvoudig. (Meestal is terug bouwen geen technisch probleem maar het is wel fijn als de originele onderdelen er dan binnen handbereik nog zijn. Ben je puur dan plaats je het Twingo dak in een dak van een andere (sloop!) DS en bewaar je het originele dak zorgvuldig op een droge zolder). Zo heb ik een 2cv. Zelfgemaakt dashboard (GS X inspiratie) maar het originele heb ik nog en is zo terug te monteren. 5 schroefjes Wink

VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.

Profiel  

LoMax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 37

Gepost: 12 oktober 2025 07:48 PM
  [ # 17 ]

Zo had ik jaren geleden een Harley, zadel, treeplanken, spiegels, kortom alles wat los kon, in bruin vet papier gedraaid en op zolder gelegd. En terug gemonteerd toen ik hem weer verkocht. Maar bij een DS vrees ik dat het dak degelijk en waterdicht monteren niet iets is wat je om de paar jaar wil doen. Want dat wordt mijn volgende topic: dak monteren? Want de filmpjes die ik zie voorbijkomen, pfieuw! Ik zie die dikke rups kit in de goot niet zo zitten, en in de regen rijden ga ik toch niet doen. Maar het lijkt mij een eenmalige klus, meteen goed en daarna nooit meer..

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook