Beste mede-Visa liefhebbers.
Ik ben lekker met allerlei klusjes aan de Visa bezig maar begrijp iets niet.
Hoe werkt de warm/koud bediening van de kachel ?
Ik vertel even wat ik wel weet.
Onder het stuur zit een stang met oog, daar kun je de kleppen onder de motorkap mee bedienen.
Die verwarmingselementen onder de motorkap ken ik nog van de eenden die ik vroeger had.
Maar,.. op de kachelunit zit ook een warm/koud schuif.
Die schuif was kapot, heb ik gerepareerd maar de staalkabel die eruit komt zat nergens aan vast.
Zo, dat is wat ik weet
Nu even wat ik niet weet.
Wat zou de schuif van het kachelhuis moeten bedienen ?
Ik heb de kachelunit eruit gehad om die schuif te repareren maar ik kan nergens een klep vinden
waar die staalkabel heen zou moeten.
Ik hoor het graag even als iemand het antwoord weet.
Groet, Willem
De verwarmingskleppen worden met een stangenstelsel bediend bij de Visa ipv de kabels zoals bij de 2cv.
Missen de stangetjes?
Ben ik weer.
De kachelbediening met de stangetjes zit er in en ga ik ook
werkend krijgen.
Welke bediening ik niet begrijp is het rode schuifje op de middenconsole.
Wat bedient deze dan ?
Hieronder heb ik even een fotootje gezet.
Plaatje praat altijd makkelijker
Ik hoor het graag als iemand het weet.
Groet, Willem





























Totaal aantal Berichten: 10680
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Dat is waarschijnlijk de temperatuurregeling.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Ja, eens, dat zou deze schuif moeten doen.
Er komt ook een staalkabeltje vandaan maar dat zit nergens aan vast.
Ik kan ook geen klepje of zo iets vinden waar dat kabeltje
dan weer aan vast kan.
Groet, Willem
Ben ik weer.
Ik denk dat ik het opgelost heb.
Op internet heb ik een pdf gevonden met o.a. foto’s
van onder de motorkap. (Foto 1)
Daar kun je goed op zien hoe de kachelbediening moet en kon ik dus ook
zien dat bij mijn Visa de boel verkeerd om gemonteerd was.
Ik heb alles eruit gehaald, schoongemaakt, ingevet en op de juiste
manier gemonteerd.
De kabel vanuit de middenconsole heb ik ook weer gemonteerd.
De schuif in de middenconsole had ik al gerepareerd toen ik de kachelunit eruit had.
Nu werkt het keurig en kan ik warm en koud regelen.
Nu heb ik nog wel 1 vraag.
Er hangt dus onder het dashboard een soort oog aan een staalkabel.(foto 2)
Deze zat eerst vast aan het kachelmechaniek onder de motorkap.
Is dit dan misschien een noodoplossing van 1 van de vorige eigenaren
of hoort dit hier.
Ik hoor het graag als iemand dit weet.
Groet, Willem