Citroensmgz schreef:
De hamvraag: waarom rijdt je dan nog een C6? Koop dan een C5-X7 .
Dit is mijn eerste C6. Ben normaal van de cx- en. Loop nu dus tegen dingen aan die nieuw voor mij zijn. Bovendien lijkt het me voor iedereen met een C6 van belang om te kijken naar alternatieven voor onderdelen die niet meer verkrijgbaar zijn. Wat vandaag nog goed is kan morgen gaan lekken.
J.W. weet jij dat heel zeker dat de veerpoot leverbaar is? Ik krijg van elke leverancier en van specialisten te horen dat het niet leverbaar is en ook niet meer komt. Een tweede hands veerpoot met niet teveel km moet 600 euro kosten. Altijd nog beter dan naar de sloop brengen trouwens. Maar mijn voorkeur zou gaan naar een nieuwe van een ander type als dat gaat met een paar aanpassingen. Maar kennelijk heeft niemand dat nog uitgeprobeerd.
In de Citroen Database staat er geen NFP (Ne Fournissons Plus) bij deze poten. Dat betekent normaliter dat ze nog leverbaar zijn.
Heb je het al bij een Citroën dealer geprobeerd?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Dat zijn poten voor de C5X7:
2x Vorne Hydraktiv Federbein Stoßdämpfer für Citroen C5 III C6 5271L5 + 5271L6
Zonder AMVAR dus…...
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Daar gaan we weer!
Mijn oude C5 2.7 had ook AMVAR en dus deze poten gemonteerd zonder stekker erop. Ook geen stekker in de auto.
Groet
cxj schreef:J.W. weet jij dat heel zeker dat de veerpoot leverbaar is? Ik krijg van elke leverancier en van specialisten te horen dat het niet leverbaar is en ook niet meer komt.
Komt wel vaker voor dat er ergens geen NFP bij staat en het toch niet meer leverbaar is, een beetje actieve sleutelaar weet dat….
Frans 007 schreef:Daar gaan we weer!
Mijn oude C5 2.7 had ook AMVAR en dus deze poten gemonteerd zonder stekker erop. Ook geen stekker in de auto.
Groet
Geen stekker in de auto.
Dan ook geen elektronisch gestuurd AMVAR, waarbij de demping in die unit zit. En dan zitten er bollen op zonder demping, zoals een voorraadbol die ook niet heeft.
Een veerpoot zoals je hier laat zien heeft bollen met dempers nodig.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Frans 007 schreef:Daar gaan we weer!
Mijn oude C5 2.7 had ook AMVAR en dus deze poten gemonteerd zonder stekker erop. Ook geen stekker in de auto.
Groet
Een C5 heeft nooit AMVAR gehad, alleen de C6 met V6 motor hadden AMVAR.
To err is human, not to err is divine.
Ter bevestiging: via de VIN van Frans’ C5X7 2.7 Hdi is er geen AMVAR te zien op S.C.
Af fabriek zijn daar veerpoten 5271.K7 en .K8 in geleverd, met als vervanging die 5271.L5 en .L6. Dat zijn “gewone” veerpoten, zonder AMVAR.
Mogelijkerwijs is de verwarring ontstaan door het begrip Hydractiv , in dit geval HA3+ met extra veerbollen die al-dan-niet bijgeschakeld worden. En bij deze V6 zijn er hoogtesensoren per wiel, dus 4 in totaal.
Of het zou al moeten zijn dat Frans’ C5X7 achteraf omgebouwd is naar een C6 vering met AMVAR ![]()
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
JW schreef:In de Citroen Database staat er geen NFP (Ne Fournissons Plus) bij deze poten. Dat betekent normaliter dat ze nog leverbaar zijn.
Heb je het al bij een Citroën dealer geprobeerd?
Even gecheckt bij mijn Citroën garagist: helaas niet meer leverbaar.
Met hem overlegd, en we komen tot dezelfde suggestie: al bij Johan Oldenhage geprobeerd? Heeft hij een idee/oplossing?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()

