Perikelen aanjager C4 Picasso
RuudR
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 873

- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- 2CV Special
- (Grand) C4 Picasso 1.6 thp Intensive
Gepost: 22 november 2025 09:55 AM

Om jullie wellicht op weg te helpen….

In mijn 2014 C4 Picasso begon een week of 2 terug de aanjager te brommen. Ik dacht aan een versleten lager en zou er later wel naar kijken…. Afgelopen dinsdag was ineens de vloer aan de bijrijders zijde erg nat en stopte de aanjager er in de loop van de dag mee. ‘s Avonds de aanjager opgezocht. Deze vond ik aan de bijrijders zijde, rechts van het kastje. Kastje verwijderd, daarvoor moet je meer los halen dan je eigenlijk wil, één stekker los, één schroefje er uit en je pakt de aanjager uit de behuizing.Deze was ook erg nat. Droog gemaakt en getest op een losse accu. Alles draaide weer, zonder bijgeluiden. Alles onder en achter het kastje weer droog gemaakt en de aanjager weer gemonteerd. Alles draait weer. Daarna ook aan beide zijden het voorwiel er af, binnenschermen aan de achterzijde los gehaald en de afvoertjes van de parafaanbak er uit getrokken en schoon gemaakt. Daar kwam een beste guts water en vuiligheid uit zetten!!! Hopelijk kunnen jullie hier iets mee!!!!

Groeten uit het Friese!!

Zet maar weer in de agenda!!! Vierde weekend juni 2026 organiseren wij voor de 17de en LAATSTE keer het Lindetreffen in Oldeholtpade!! Van 26t.m. 28 juni 2026 zijn jullie nog één keer welkom!!

Profiel  

JW
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2724

- C5 Aircross-Hybride
Gepost: 22 november 2025 11:40 AM
  [ # 1 ]

Precies hetzelfde heb ik destijds gehad bij mijn C5 PH2.
De afvoer van de paravaanbak was verstopt, er bleef water in staan en dat kwam richting fan.

Met een lang stuk staaldraad kon ik die in de hoeken doorprikken, waardoor het water wegliep.
Dat heb ik daarna elk jaar gedaan, als voorzorgsmaatregel. Het probleem is gelukkig nooit meer teruggekomen.

Ik heb toen wel het pollenfilter eruit gehaald, en gedroogd. Dat was verzadigd met water.
Bij de eerstvolgende beurt is het vervolgens vervangen.

Groet,
JW

GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor Idea

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook