2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Moeilijk naar eerste versnelling schakelen
Herbertveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-10-2024

Gepost: 29 november 2025 11:15 PM
  [ # 16 ]

Allen bedankt voor de snelle reacties!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28004
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 november 2025 09:45 AM
  [ # 17 ]

Houd ons op de hoogte, we zijn natuurlijk benieuwd hoe het opgelost is Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9392
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2025 11:02 AM
  [ # 18 ]

Kijk effe goed welke garages er allemaal zijn wie in cx doen…
Je kunt bij sommige helemaal leeg lopen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bibberkip
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 895
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 30 november 2025 11:22 AM
  [ # 19 ]

Dat leeglopen is nog te bezien, vind eerst maar iemand die er aan wílt werken, en die een diagnose durft te stellen tevoren. Denk dat ie op de brug gaat en er ná demontage pas een prijs idee uitkomt, en dan begint (soms) de ellende omdat er altijd werk bijkomt, en dan telt het aardig op. Anderzijds is het ook zo dat je de wagen meestal niet meer terug kent als ie echt goed gemaakt is.  Maar helaas is oldtimer rijden een dure hobby als je afhankelijk bent van een garage / specialist.  Echter komen de meesten daar pas achter als het te laat is.  En als de eigenaar dan ook nog eens aangeeft dat het ‘‘niet te duur’’ mag wezen omdat het even niet uitkomt dan trekt de specialist zich vaak terug, omdat ze dat verhaal te vaak gehoord hebben.

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
cxj
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1282
Geregistreerd: 11-05-2007

Gepost: 30 november 2025 11:36 AM
  [ # 20 ]

Volgens mij bedoelt Frank dat niet.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43579
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Gepost: 30 november 2025 12:21 PM
  [ # 21 ]

Wat bedoelt ie dan?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9392
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2025 09:18 PM
  [ # 22 ]

Wat ik bedoel is ,dat er specialisten zijn!!
Wie goed werk leveren tegen een normale prijs.
En dat er specialisten zijn wie de hoofdprijs vragen en ook nog eens kl werk leveren.
Dus informeer goed ,voor je wat laat doen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9392
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 november 2025 09:22 PM
  [ # 23 ]

Dit komt mede omdat het wereldje klein wordt waar je met je cx terecht kunt.
Maar dat ter zijde.
motor en bak eruit.
Als ie er toch uit is ,meteen alle keerringen en alles waar je dan bij kunt meteen vervangen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Herbertveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-10-2024

Gepost: 30 november 2025 11:23 PM
  [ # 24 ]

Zojuist heb ik de CX in de garage van mijn moeder gestald, vanwege de verplichte schorsing.
Inmiddels weet ik na testen wel bijna zeker dat het de koppeling niet kan zijn, omdat het (gelukkig) soms(!!) moeizame inschakelen alleen maar de eerste versnelling betreft.
En de koppeling gaat heel licht en soepel en slipt ook echt niet (voelt als nieuw aan). Misschien is het wel de synchromesh van de eerste..?

Ik woon nabij Alkmaar en er is geen CX specialist in de buurt.
Voor het vervangen van de achterbollen en spoelen van het systeem + nieuwe Vredestein banden ben ik bij Beau geweest. Tot grote tevredenheid.
Maar inderdaad de kosten lopen hoog op. Ik kan heel veel zelf, ook al gedaan inmiddels, echter ik heb geen brug! Die is toch wel onontbeerlijk als ik meer zelf wil doen.
Nu ontdekte ik een kleine hydraulieklekkage in het midden van de auto ter hoogte van de voorwielen, boven de uitlaat. Er zit een minigootje onder, waaruit olie drupt.
Maar dan lig je er onder, CX in de hoogste stand, en je ziet gewoon niet waar de lekkage werkelijk vandaan komt. Dat soort dingen…
Er is wel een DHZ garage in Alkmaar, maar het lastige is dan dat je natuurlijk de materialen niet hebt.

Ik ben heel blij met de CX. Hij rijdt zo heerlijk en is behoudens windgeruis ook zo stil. Ik heb binnenzijde bodem beplakt met bitumen anti-dreun plaat (Conrad, Sinuslive ADM50) en vervolgens geïsoleerd met Metisse PMA (45kg/m³ !!). Verder nog nieuwe bobines en kabels (Tres Beau) en zelf andere condensatoren erop gezet! Eentje was er stuk. Een wereld van verschil. Voor iedereen een tip: test deze eens, want dit scheelt echt enorm in de motorloop! Met name het oppakken, de motor hoort na gasgeven gewoon soepel in toeren terug te gaan. Met een defecte condensator gaat dit heel abrupt.

Ik wil even zeggen dat ik het heel fijn vind dat er zo snel gereageerd wordt op vragen. Gisteravond heb ik vele CX draadjes gelezen. Super dit!

Profiel  
 
bibberkip
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 895
Geregistreerd: 10-09-2021

Gepost: 01 december 2025 12:15 AM
  [ # 25 ]

Hoop echt dat ‘‘onder de cx liggen in de hoogste stand’’ eigenlijk is of MOET zijn ! ! in de hoogste stand gezet en dan op bokken en DAN eronder liggen ! !

m.a.w….. NOOIT !!!  vertrouwen op je veersysteem !  NOOIT !  dus ALTIJD bokken er onder ! ! ( en nu mag caps lock weer uit )

meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.

Profiel  
 
Herbertveen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 15-10-2024

Gepost: 02 december 2025 11:43 PM
  [ # 26 ]

Ja natuurlijk! Na twee DS-en, een XM en een paar C5’s verder weet ik dat wel.
Ik gebruik kriks en kriksteunen.
Wel goed om het nog eens expliciet te benoemen!!
Ik heb zondag nog een heerlijke laatste ronde gereden. Nu drie maandjes met de C5. Is ook geen straf, maar toch….

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook