Totaal aantal Berichten: 43596
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Ik heb met m’n SM op Zandvoort, Francorchamps en Paul Ricard gereden. Een SM is een waardeloze circuitauto. Het rolt, het deint en het wil de hoek niet om. Helemaal ruk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6372
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Wat de Nürburgring echt anders maakt dan vele andere circuits zijn de hoogteverschillen. Als je een keer een rondje rijdt zul je zien dat in die video’s helemaal niet overkomt hoe heftig dat is.
Op dit deel bijvoorbeeld van Eschbach naar Brünnchen lijkt weinig aan de hand.
Helling af kun je veel snelheid winnen, maar je moet op tijd in de ankers om niet bij Brünnchen in het zicht van vele toeschouwers een klapper te maken.
Totaal aantal Berichten: 6372
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Leuk is ook Ex-Mühle, 17% helling, alsof je tegen een muur op moet klimmen.
Gewicht(sverplaatsing) werkt eigenlijk overal in je nadeel. Als je het dan met een Citroën wil proberen dan het beste met een Xantia Activa of anders een Saxo of C2 VTS.
Totaal aantal Berichten: 6238
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Was ook geen succes met Vredestein allseason banden, maar toch leuk genoeg. Na de eerste klap onderstuur maar gewoon heel kalm aan gedaan (zo’n Auris is al geen strepentrekker). Ik heb dat rondje gefilmd ook, deed er iets van 15 minuten over ofzo. Boeiend, het was gaaf.
Hilko16TZI schreef:(zo’n Auris is al geen strepentrekker)
Oh? Volgens Jeremy Clarkson is het de snelste auto ter wereld (als huurbak
).
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 25818
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:Ik heb met m’n SM op Zandvoort, Francorchamps en Paul Ricard gereden. Een SM is een waardeloze circuitauto. Het rolt, het deint en het wil de hoek niet om. Helemaal ruk.
Zandvoort was ik ook bij met de SM. We werden links en rechts ingehaald door mini coopers en abarths…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
De meeste wagens glijden ahw de hoek om, alsof ze op gladiaal banden rijden.
meestal liggen de ego’s links-achter in de patstelling.
Ik kan jullie vertellen dat het, als passagier, een bijzondere beleving was. Vooral omdat de bochtige wegen rondom het circuit geen enkele reden tot zorg gaven.
Het nemen van de eerste bocht op het circuit leidde tot hilariteit, met al snel het besef dat met deze banden NIET te sturen viel. Het waren 16 lange minuten ![]()
Het was voor al het overige wel weer een erg fijne trip naar en door de Eifel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1371
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Met de zoon, nu alweer 14 jaar geleden, bij Gummen op Zandvoort vrij gereden met de X Break 3 liter. En dat ging best goed. Terwijl de Bimmers, Alfa’s, Porsches en zelfs Ferrari’s moeite hadden om in het spoor te blijven en slipten, kwispelden of helemaal rondtolden, bleef de Xantia in elke bocht lekker hangen aan zijn 200 paarden (OK 194). Toegegeven het miezerde, dus met een natte baan heb je kennelijk een duidelijk voordeel. Herinner me dat t olie naar de 130 ging en dat bij de regelmatige kontrole van de remmen, het niet hoger dan handwarm werd.
Adri
Oh ja, stickers. Ik moet er nog altijd eentje scoren van de Sani pass.
Dat ging overigens niet zo heel snel.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

