Het. Is. Opgelost.
Ik meette 1,25v op de oranje draad wanneer de plug er niet in zat, ongeacht de positie van de slider. Wanneer ingeplugd was het bijna altijd 11 volt. Totdat ie opeens aansloeg. Dan werd het 0.45v.
Ik heb toen met de kabel er aan het controlepaneel verwijderd en met een schroevendraaiertje lichtjes de vingertjes aangeduwd op de print. Dit maakte helemaal geen verschil in de metingen.
Omdat ik een tweede aanjager had liggen, heb ik daarvan de weerstand overgezet (met de 2 transistoren) in de oude behuizing. Dat was de eindoplossing. De aanjager werkte direct en werkt op elke stand weer perfect.
Ontzettend bedankt voor het meedenken allemaal, de Xantia heeft zn eerste ritten er al weer op zitten inmiddels.
Fijn dat het opgelost is ![]()
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 10739
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als hij het alleen volgas doet zijn de transistoren idd meestal de oorzaak.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

