Ik heb een DS 21 I.E. uit 1972.
Daar mijn bezinepomp nogal lawaai maakt wil ik hem vervangen, echter ....
Op het inspuitschema van het DS technisch Team zie ik dat de pomp 3- aansluitingen heeft, inlaat vanaf de tank, uitlaat naar de drukregelaar en een recirculatie uitlaat.
Als ik kijk wat er in de markt wordt aan geboden is het alleen 1 ingang en 1 uitgang.
Wie kan me wijzer maken?
Groene auto
Totaal aantal Berichten: 25828
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Het klopt dat de originele een rondpomp circuit had. Dat kan je echter bypassen en een 2 aansluiting pomp gebruiken. De terugloop van pomp naar tank vervalt dan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Van Groene auto:
Dank voor de reactie, ik weet van de by-pass, maar houd mijn auto graag zoveelmogelijk origineel en ik zou dsaarom graag een originele benzine pomp vinden.
Totaal aantal Berichten: 25828
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Je kan hier eens informeren
https://www.bosch-classic.com/de/en/services/11-reman/
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43607
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Groene auto schreef:Van Groene auto:
Dank voor de reactie, ik weet van de by-pass, maar houd mijn auto graag zoveelmogelijk origineel en ik zou dsaarom graag een originele benzine pomp vinden.
Dan moet je bij Bosch Classic zijn. Die hebben deze pomp volgens mij in hun lijn. Kost wel wat, ik geloof 700 euro
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25828
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat zeg ik.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thx voor het advies, ik bal zeker kijken op genoemde site.
Helaas geen pomp te verkrijgen bij Bosch classic.
Noch de originele benzinepomp (0580 960 007), noch de opvolger ervan (0580 942 1660).
Helaas verder zoeken.
Als iemand nog een idee heeft, ik houd me aanbevolen.
Totaal aantal Berichten: 25828
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
hier op ebay:
link
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 07-05-2017
- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige
Misschien lul ik volledig uit mn nek hoor, maar kan je deze pompen niet reviseren of laten reviseren ergens?
C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Dank voor jullie reacties, maar als ik het goed heb gezien is dit een porsche 914 pomp en levert deze 5 tot 5,5 bar.
Ik moet 2 tot 2,2 hebben en ik heb geen ervaring of de drukregelaar dit aankan.
Volgens mij kan je de pomp niet openen op een wijze dat hij daarna weer volledig afsluit, maar als ik het mis heb, hoor ik dat graag.
Als het een pomp voor een D-jetronic is dan is die gemaakt voor 2 bar.
Ik weet niet waar de informatie vandaan komt dat die 5-5.5 bar moet doen. Tot en met de Motronic van de jaren 90 met indirecte injectie was 3 bar zo beetje het hoogste dat gebruikt werd.
Maar misschien dat je gegeven van een K-jetronic gebruikt, die gingen wel hoger, maar dat kon ook want dat was “mechanische injectie” .
Bosch was er toen goed in om hetzelfde product met verschillende productnummers te verkopen: Zeg maar uit “commerciële” overwegingen, dan konden ze ook verschillende prijzen vragen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 43607
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
K-jet werkt met veel hogere drukken dus dat is een K-jet pomp. Porsche 924 en 944 hebben ook een K-jet systeem en geen D-jet. Ik zie het probleem met ombouwen naar een moderne pomp niet zo. Die pomp zit onzichtbaar en een moderne pomp werkt gewoon prima. Beter zelfs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je perse een originele zoekt: een gebruikte te koop op kleinanzeigen.de zonder garantie https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/citroen-id-ds-21-23-ie-benzinpumpe-bosch-0-580-960-007/3221113804-223-4380 en een hele dure nieuwe in de VS https://www.swedishcarparts.com/parts/1308-0580970001-volvo-p1800-fuel-pump-new-old-stock .
Het D-jetronic systeem zat ook in de Volvo P1800 en de Volkswagen 1600 TE. Wellicht daar eens op zoeken?

