Totaal aantal Berichten: 10743
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Die heeft duidelijk nooit m’n interesse kunnen wekken ![]()
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Voor de ‘elektrische ramen’ terug naar origineel te zetten heb ik 2 U-profielen voor onderaan het raam gescoord, hoe krijg ik de oude eraf, en de nieuwe erop? Ik zal al iemand met hamer en harde knallen zoiets doen, zonder scherven, maar ik huiver toch een beetje. Zijn er geen ‘zachtere’ procedures?
Houten balkje. Heb op deze manier ook al een gedaan. Monteren door er met een rubberen hamer op te slaan.
https://youtu.be/CkPbHaAN-EA?si=KQrlZXP0Evk9RHCm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Van vurenhout lat 44x27 mm een werkstukje maken volgens bijgevoegde tekening. Het smalle deel met de twee tegenovergestelde afgeronde hoeken in de klem steken. Daarna de lat over de afgeronde hoeken een kwartslag draaien waardoor de klem van het openingsmechanisme geopend wordt en de ruit eruit gehaald kan worden. Maar ik begrijp nu pas dat het gaat om de ruit zelf uit het U-profiel te krijgen, en krijg deze post niet meer verwijderd.
Toch goed hoor, deze tekening/tool, dat ga ik ook kunnen gebruiken (in een filmpje van DS TT zag ik iets met een pvc afvoerbuis, maar dit lijkt me zeker zo bruikbaar). Bedankt alweer!
@ citroen23: bangelijk, hoe in het filmpje geklopt wordt op die u-profielen. En blijkbaar zijn er 37 of meer filmpjes van dezelfde specialist, maanden kijkplezier.

