Dat de stoelverwarming aan en vlot weer uitschakelt hoeft op zichzelf weinig te zeggen. Het hangt er maar net vanaf hoe slim die stoelverwarming is, er zijn soorten die het direct doorhebben wanneer er geen isolerende laag spek geplaatst is en dan uit gaan.
Kan dus best zijn dat wanneer je plaatsneemt, de stoel gewoon warm wordt. En dit dan ook weer afhankelijk van de gemeten temperatuur. In warmer weer/warmere omgevingen kan het ook zijn dat de stoelverwarming niet aan blijft.
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Dyane 6
Tijdens de test zat ik in de stoel. Overigens zijn er inderdaad ook Audi’s die de zitsensor (voor de autogordels) gebruiken voor de stoelverwarming, maar dat is bij onze auto niet het geval. Uiteraard ben ik de elektrische schema’s uit gaan pluizen, inclusief de kleurcodering van de betreffende stekkerverbindingen. Dat was echt allemaal goed. En had ik via de diverse fora ook al de weerstanden van de verwarming gevonden, om deze op het gemak door te meten. Zo ver kwam het allemaal niet, maar ik ben nu eenmaal graag voorbereid op het ergste.
Want ik had ook een wat langere rit kunnen maken, zoals vandaag. Dan was ik er achter gekomen dat ze, na enige tijd weliswaar, die schroeierige hitte bereiken waar de Audi’s met hun standje 1-6 zo berucht om zijn ![]()
En, niet onbelangrijk, de stoel zit nét dat stukje beter dan de handbediende zetels. Dankzij die in hoogte en diepte instelbare lendensteun, maar vooral ook omdat ik het zitvlak aan de voorzijde in hoogte kan verstellen.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
2d schreef:.......
En, niet onbelangrijk, de stoel zit nét dat stukje beter dan de handbediende zetels. Dankzij die in hoogte en diepte instelbare lendensteun, maar vooral ook omdat ik het zitvlak aan de voorzijde in hoogte kan verstellen.
Dat heb ik in mijn huidige voiture ook ervaren.
Beide aanpassingsmogelijkheden zijn aanwezig, op een simpele manier elektrisch verstelbaar, en ik maak er dankbaar gebruik van.
Daarbij kan de instelling daarvan afhankelijk zijn van de omstandigheden. Maak ik een lange of korte rit? En hoe is het op dat moment gesteld met m’n fysiek?
Ik ben heel blij met de mogelijkheid om dat naar de momentane behoefte te kunnen aanpassen ![]()
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Totaal aantal Berichten: 1375
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
En dan nog een geheugenfunktie voor de stoelinstellingen, want dat is helemaal ideaal. ‘k Heb er 2 waarvan 1 uiteraard voor mw Breeze (die nog niet durft te rijden in zo’n grote Zuid Koreaan).
Adri