Jammer dat het niet gelukt is.
Je hebt op de foto het warmwaterballonnetje wel over die C’tjes liggen.
Het was te proberen om alleen het X-tal te vervangen zonder de C’tjes.
Je kunt nog even proberen om met iets kleins alleen de C’tjes op te warmen, bijvoorbeeld met je vinger er op drukken (of met een brandende sigaret er vlakbij houden?)
Ik wil geen betweter zijn maar heb beroepsmatig veel ervaring met deze zaken en ben zelden een processor tegengekomen die het koud niet doet en warm wel. En die enkele keer kwam dat omdat het nieuw was en niet goed was gesoldeerd. Met c’tjes en X-tals heb ik dit temperatuurgedrag wel vaak gezien. Denk aan meerdere tientallen keren over de jaren. Daarom blijft mijn advies om ook die 2 c’tjes te vervangen.
Zie ook even je pb.
Xantia Break HDi 140, bj. 2001, Euro 3
Een half miljoen km.
Totaal aantal Berichten: 69
- C3 1.4 exclusive
- Xantia 1.8 16v
- 2CV club
Hallo mede liefhebbers.
Ik ben vandaag uitgebreid aan het testen geweest met het verwarmen van de afzonderlijke componenten, en moet nu toch echt tot de conclusie komen dat het toch echt de processor is.
Voor alle gekke storingen is een 1e keer, en dit dan weer een nieuwe. (het blijft een Citroën hé)
Ik ga de sleutelherkenning laten uitprogrammeren, dan is de auto wat starten betreft tenminste weer betrouwbaar.
Voor de overige functies : die gaan het dan wel weer doen als de kachel op temperatuur is, of als het gewoon mooi weer is.
Dank voor jullie hulp en tips.
Ton
Citroën , C’est une tres bien voiture !
Dat was mijn gedachten ook, de processor is de boosdoener, gewoon uitprogrammeren dan is het starten tenminste betrouwbaar, voordat je ergens ver weg stand, dan kost afslepen veel meer.