Totaal aantal Berichten: 844
- Dyane 6 Commerciale
Jullie kennen vast mijn topic over mijn Dyane, ondertussen 21 jaar in bezit.
Daarnaast bezit ik ook nog een Seat Trans uit 1985 en een Seat Marbella uit 1987.
Sinds vorige week is er een Frans broertje bij, namelijk een origineel Nederlandse Peugeot 305 GL.
Een opknapper, maar wel een leuk project. Er zit hier en daar wat roest aan, dus dat betekent tijd voor een vers voorspatbord en nog wat andere klussen.

Een ander groot punt is het interieur. Net als bij oude Citroëns is de bekleding compleet vergaan. Helaas, voor de 305 wordt er echt niets gemaakt en zeker phase 1 interieur ga je niet vinden. Opnieuw laten bekleden kost zomaar 8-900 euro.
Ik ben dus eens aan het kijken wat er zoal mogelijk is, en nu heb ik een ideetje dat eigenlijk begon als grap, maar wat uiteindelijk toch eigenlijk veel beter lijkt te staan dan ik had verwacht. De vraag is alleen, zou ik dát passend gaan krijgen?
Ik ben even aan het knutselen geslagen met AI.
Maar goed, dat is iets voor later. Ik ga eerst eens aan de slag met de zaken die aan de buitenkant moeten gebeuren ![]()
Totaal aantal Berichten: 1444
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Tip: Je kunt, als je toch de tijd neemt, ook met een scheef oog zoeken naar originele NOS stoelhoezen. Ik heb die enkele jaren geleden voor mijn GSA op de kop kunnen tikken op een beurs (Lac de Madine) als origineel accessoire, ik dacht voor €50. Voordeel is dat de pasvorm van een originele hoes goed is en aansluit op het interieur en de tijdgeest.
VrGrJ
Altijd in voor een conseil Citroën.
Leuk om te gaan volgen:-)
Rode 2cv6 Club s6 -1987 nu Bleu Celeste