Totaal aantal Berichten: 7142
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
- CX 25 Gti Turbo (evoluerend)
Van de week vooral bezig geweest met de Prestige van Untitled. Het moet nou maar eens klaar zijn met dat startprobleem. Wat vooruitgang geboekt maar nog niet opgelost.
Tegelijkertijd heb ik zo’n beetje het hele uitlaattraject en het inlaatspruitstuk van het SV blok afgehaald. Inlaat bleek weer niet nodig omdat nadat ik hem er af had ik mij herinnerde dat ik nog een metaal gti spruitstuk had waar gewoon een gasklep-schakelaar en koude start injector op zit en die past ook gewoon op het buizenstelsel naar de intercooler en terug.
Voor de uitlaat herinnerde ik me bij elk onderdeel weer een gedane aanpassing waardoor ik maar tm uitlaatspruitstuk er af heb gepeuterd. Denk dat ik gewoon de GT30R op het 662 blok schroef met de oude EPS2.5 uitlaat. Dan is het APK dicht en heeft EPS het goede referentiepunt voor de 3 inch (plus?) uitlaat die er nu onder moet komen.
Ook maar eens wat verdiept in flow en resonantie van een equal length uitlaat. Het OEM gti t uitlaat is zo slecht nog niet behalve dat de flow richting voor de wastegate abominabel. Is. Garrett adviseert 45 graden van de flow richting, het is 120 oid. De grootste winst is dus waarschijnlijk te behalen doordat boost creep onder controle is in het hoge toerenbereik, waardoor je veilig kan doortunen tot een hoger toerental.
Met de bandenmaat en TRDT2 eindoverbrenging zou 100 km/g bij 5525 tpm in z’n 2 haalbaar moeten zijn, wat helemaal nergens over gaat, maar ik vind het wel grappig. Een blok wat goed doortrekt boven de 5k spreekt mij ook wel aan dus we toch maar de bouw-zelf-een-equal-length spruitstuk uitdaging aan met gebruik van het machinepark en aflasvaardigheden van een medeforummer. Ik ben inmiddels zeer benieuwd naar wat dat gaat doen. Uiteraard pas na APK.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!