Prestige. Mag weg voor 80K
https://www.classicdriver.com/en/car/citroen/cx/1978/1087888
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Voor die centjes mag er wel een splitpen door de aandrijfas.
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t
Totaal aantal Berichten: 28028
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
We kunnen het allemaal heel veel geld vinden, maar ga zelf maar eens een CX laten restaureren op dit niveau. Met body eraf, alles nieuw of gereviseerd erop.
Als je hier de uurtjes en onderdelen voor moet betalen dan weet ik niet of je beter af ben.
Wat ik vooral positief vind is dat er steeds vaker een CX wordt gerestaureerd op een goed niveau. Dat helpt alleen maar om onderdelen te blijven produceren zodat we allemaal kunnen blijven rijden.
Allemaal waar maar, vind jij maar eens een koper die 80K wil neertellen voor een CX. Zelfs voor een SM is dat al een hele prestatie. Ik zie ook veel klassieke auto’s die nu, t.o.v. zo’n 4 jaar flink gedaalt zijn ! wat het is ?
afname fossiele brandstof en invoer elektrificatie ? Wie het weet mag het zeggen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Het ‘‘wat is ie waard verhaal’’ ligt aan degene die zoekt, en je hebt nu 1 cx dus je hebt ook maar 1 koper nodig. Of de fabrikanten blijven produceren, of gaan herproduceren vanwege een handjevol wagens die rondrijden?
rust is prima op z’n tijd…..
.
but rust ain’t
Fraaie Prestige, maar wel jammer dat ze een paar belangrijke details niet goed hebben gedaan:
- kentekenplaat houder / rubber: dat was bij een ‘78-er al met rubber naast de plaat.
- waar is de radio?
- hoezo krijg je voor dat bedrag geen Michelin MXL?
- Er heeft ooit zo’n dashboardbakje op het dashboard gezeten. Nu zie je nog de lelijke gaten die achterblijven voor verwijderen.
- Voor dat geld wil ik ook rode bougicord bougiekabels ![]()
- verschilleijke pookhoes en pook.
Maar wat een fraaie auto!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!