Ik was hier al mee bezig in een ander topic. Maar met zoeken binnen het forum vond ik niet iets soortgelijks. Dus misschien handig om een nieuw topic te starten met een herkenbare titel.
Ik ben bezig met de stroom in de BX. Nu is mijn centrale deurvergrendeling ermee gestopt. Op zichzelf niet heel erg, behalve dat ik geen handmatig slot op mijn achterklep heb! Heeft iemand hier meer ervaring mee? Ik loop een beetje vast. Deze stappen heb ik genomen:
Stap 1.
Ik heb al geprobeerd of het aan de Kiekert ligt. Deze heb ik verwisselt met een andere, maar daar lag het niet aan. (Bedankt Snoekfabriek voor het mogen proberen met een Kiekert van jullie).
Stap 2.
Met het doormeten van alle pinnen op de stekker meet ik overal 12+ volt op, behalve op 5 en 8. Volgens mij klopt dat ook.
Stap 3.
Het elektrische schema lezen. Ik ben er mee begonnen, maar dat is niet mijn sterkste punt. Dus dit markeer ik maar als ‘in proces’.
Stap 4.
Ik ben bij Bart Ebben geweest, hier wist de baliemedewerker me niet verder te helpen. Wel wist hij me te vertellen dat er een nestor in het bedrijf is die het misschien wel weet, maar die is met vakantie. Die ga ik mailen als ik over een weekje nog niet verder ben.
Overige info:
Het betreft een BX berline uit ‘90, dus een MK2. Ik heb geen open-deur-sensor en geen lichtje/module tussen de zonnekleppen. En ook geen infrarood ontvanger voor een afstandsbediening. Volgende week ben ik een week op reis voor werk, dus misschien reageer ik wat trager.
Totaal aantal Berichten: 232
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Mogelijk is er een breuk ontstaan in de draadbundel van de linker deurstijl naar de deur waardoor het signaal van het linker deurslot niet aankomt bij de Kiekert.