Totaal aantal Berichten: 7200
- CX reflex ie break turbo 2
- CX 25 Gti Turbo 1.75 s2 (evoluerend)
- DS 3 Racing
In het wagenpark is de C6 vervangen door dit:

Ik rij liever CX maar Betere Helft vind ze wat eng. Ze wordt blij van deze DS3R en die is dramatisch goedkoper dan een C6 diesel, zeker bij 10k km/jr. Tot zover lijkt het ook niet de slechtste auto te zijn die ik ooit gekocht heb. 127k km, rekeningen van distributie, koppelling, beurten en van een remap naar 226pk/375Nm op de rollerbank met grafiek uitdraaien. Ook een Miltek uitlaat (wie is miltek?), en een Airtech oid groter intercooler. Koni instelbare dempers aan de voorkant. Ziet er rondom goed uit alleen de dacksticker is niet zo mooi en het oranje op ‘t dak is wat vaal. Het is natuurlijk een THP, dat blijft een risico, maar je kan niet alles hebben. Stuurt verder goed recht en niks geks aan te voelen.
Oh ja, hij is ook nog retesnel.
Nu de dingetjes. Zal binnenkort wel even op de gaan om te kijken wat het is dat geluid maakt bij het inveren achter.
En, iets wat iemand hier misschien weet. Er zit een SD kaartje in waar mymap opstaat, maar als je de navigatie aanzet laadt iet niets. Als iemand wat meer van dat systeem weet, nav zou wel handig zijn.
Ook lijkt het er op dat ding hetzelfde debiele probleem heeft als de C6. Wel handsfree bluetooth bellen maar niet bluetooth audio streamen. Hopelijk kan iemand me vertellen of dat inderdaad zo is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Mooie auto, met het SD kaartje kan ik je niet helpen
Ook lijkt het er op dat ding hetzelfde debiele probleem heeft als de C6. Wel handsfree bluetooth bellen maar niet bluetooth audio streamen. Hopelijk kan iemand me vertellen of dat inderdaad zo is.
Dat hebben meer merken, mijn zoon heeft dat in zijn Focus opgelost door een Blue transmitter te plaatsen en ik moet zeggen, dat werkt wonderbaarlijk goed.
Als er geen mogelijkheid is om de radio op andere gedachten te brengen is zo’n transmitter wellicht een opie.
Als de kaarten op een SD kaart staan, lijkt dit een oud MyWay systeem te zijn, geproduceerd door Harman-Becker.
Dat werd rond 2008 geïntroduceerd, en werd een paar jaar gebruikt door PSA.
Het systeem kan inderdaad geen BT streamen.
Later kwam de E-MyWay/RT6, geproduceerd door Magneti-Marelli.
Is dat SD-kaartje een origineel exemplaar?
En kun je met je computer kijken wat erop staat, er even vanuit gaand dat je (nog) een SD-kaart lezer tot je beschikking hebt.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
- DS 3 Racing
Er staat idd een sticker op met iig het woord MyWay.
Ik ga wel kijken wat er op staat, maar in deze vorm werkt het iig niet. Zou leuk zijn om een zo recent mogelijk kaart bestand ervoor te vinden.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Voor dit systeem is in 2018 de laatste officiële update uitgebracht.
Er lijken ook andere, recentere versies te zijn, zoals DEZE.
Hoe goed die zijn: geen idee….
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
- DS 3 Racing
Ik geloof dat er 2025 kaarten zijn ervoor en een firmware rneg_D_R50b_R50.03. Geen idee of dat werkt. En dat heb je nog steeds dat afschuwelijke dichte ecosysteem.
Na wat onderzoek begin ik te neigen naar zoiets doen:
https://smarty-trend.com/en/citroen-c3-ds3-2009-2016-android-head-unit-carplay-oem-style
Gelijk achteruitrijcamera. Bluetooth muziek streaming, google maps, etc. Alleen moet ik dan het bijgeleverde dash knal oranje laten spuiten…