Ik heb een tijdje geleden mijn versleten onderste motorsteun vervangen voor een motorsteun van een c5 die er erg veel op lijkt. Aangezien deze niet duur zijn leek het me het proberen waard. Ik moet zeggen dat het resultaat me niet tegenvalt. Hij is gemonteerd op een turbodiesel. Misschien iets meer trillingen maar zeker niet veel. Kan ook verbeelding zijn. Bij een benzine lijkt me het nog beter. Omdat hij er nog niet lang op zit kan ik nog niet zeggen of hij lang mee gaat. Maar voor een tiende van de prijs van een reproductiesteun mag het wel iets korter zijn.
Ben benieuwd of iemand dat ook al eens heeft uitgeprobeerd.
Totaal aantal Berichten: 7202
- CX reflex ie break turbo 2
- CX 25 Gti Turbo 1.75 s2 (evoluerend)
- DS 3 Racing
Ben nieuwsgierig. Heb je een onderdeelnummer?
Maar wel, eh… als ie iets korter is (lager?) dat denk ik dat je aandrijfassen beide niet recht in de homokineten zitten als je rechtuit rijdt? Want we hebben het over de steun onder het blok zit toch?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
bij deze https://elastomer.eu/citroen-mounts/ m’n xantia veerschotels vervangen is goed bevallen en betaalbaar.
CX hebben ze ook diverse steunen voor zoals je ziet op de site.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
sans-pareil schreef:Ben nieuwsgierig. Heb je een onderdeelnummer?
Maar wel, eh… als ie iets korter is (lager?) dat denk ik dat je aandrijfassen beide niet recht in de homokineten zitten als je rechtuit rijdt? Want we hebben het over de steun onder het blok zit toch?
Maten zijn hetzelfde. Je moet de ijzeren plaat ietsje bij buigen. omdat die bij een cx een lichte knik heeft. Zelfs de boutgaten zijn het zelfde.
Totaal aantal Berichten: 7202
- CX reflex ie break turbo 2
- CX 25 Gti Turbo 1.75 s2 (evoluerend)
- DS 3 Racing
Als t blok op dezelfde plaats staat klinkt t als een mooie oplossing.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein (niet verifierbaar)
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Leon, heb je een foto van de steun hoe deze in de CX zit?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dat zal ik binnenkort eens doen. Hier de link.
https://www.winparts.nl/motordelen-toebehoren/motorsteun/c96/aslichaam-motorsteunlager/p1286846.html