bereikbaarheid lds pomp
robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 311

Gepost: 11 juli 2026 10:09 AM

Dag allemaal, mijn C6 ligt op haar buik en nu is het idee om op 1 van de 2 zwarte 2-polig stekkers spanning te zetten zodat de pomp buiten het systeem om gaat werken…....voordat hierop nader wordt ingegaan, mijn vraag is eigenlijk hoe kom ik makkelijk bij deze pomp?

LDS-vat die erboven zit verwijderen, of het rechtervoorscherm verwijderen ?

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  

AaronKers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige
Gepost: 11 juli 2026 10:34 AM
  [ # 1 ]

Je kan het vat losschroeven om wat ruimte te krijgen dan moet je er redelijk bijkomen, wel voorzichtig want als een slang scheurt of losschiet heb je een vette bende, maar alleen spanning op de pomp zetten gaat niet werken… je kleppen worden niet open gestuurd zonder dat de auto “wakker” is… je zit dan domweg tegen dichte kleppen aan te persen.

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  

robbedoes
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 311

Gepost: 11 juli 2026 11:16 AM
  [ # 2 ]
AaronKers schreef:

Je kan het vat losschroeven om wat ruimte te krijgen dan moet je er redelijk bijkomen, wel voorzichtig want als een slang scheurt of losschiet heb je een vette bende, maar alleen spanning op de pomp zetten gaat niet werken… je kleppen worden niet open gestuurd zonder dat de auto “wakker” is… je zit dan domweg tegen dichte kleppen aan te persen.

Ok, thnx, ik neem aan dat als het contact van de auto erop staat dat dat dan wel het geval is (of bij een draaiende motor) ?

Het vat heb ik overigens losgeschroefd (2 schroeven in de bovenkant van het zijscherm), maar deze zit dan nog steeds ergens vast. Kan ‘m niet zomaar verplaatsen/verschuiven….

DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Profiel  

Frans 007
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 11 juli 2026 11:43 AM
  [ # 3 ]

Hij wordt nog vast gehouden door slangen die aan de onderkant van het reservoir zitten en die is bereikbaar door het binnenscherm rechtsvoor te verwijderen.
Maar dan loopt je hele reservoir leeg.
Groet

Profiel  

AaronKers
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 81

- BX Sport 1.9 159B
- C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige
Gepost: 11 juli 2026 11:51 AM
  [ # 4 ]
robbedoes schreef:
AaronKers schreef:

Ok, thnx, ik neem aan dat als het contact van de auto erop staat dat dat dan wel het geval is (of bij een draaiende motor) ?

Het vat heb ik overigens losgeschroefd (2 schroeven in de bovenkant van het zijscherm), maar deze zit dan nog steeds ergens vast. Kan ‘m niet zomaar verplaatsen/verschuiven….

dat ligt er aan, als de auto in “eco-mode” staat gebeurt er alsnog niets

C5 Meet en Drive (Bestuur)
Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)

Profiel  

Frans 007
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 11 juli 2026 02:56 PM
  [ # 5 ]

Heb je trouwens onderzoek gedaan waarom de auto niet omhoog komt?
Melding op het dashboard max 90.
40 amp zekering (maxi) gecontroleerd.Deze gaat meestal het eerste kapot.
Pomp defect
Groet

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2026 | adverteren
Facebook