Helaas heeft Amvar alles met de veerpoot te maken: Bij een niet amvar poot ( van de 2.2 HDI, die je ook op een C5-X7 zonder wokkels vindt) zit de schokdemper in de veerbol. Bij een Amvar veerpoot zit de schokdemping in de veerpoot ingebouwd ( is wel een apart element) . Je kunt dat amvar element niet omzetten in een “niet amvar” veerpoot.
De veerpoten voor de 2.7 HDI, de 3.0 HDI en de 3.0 benzine zijn allemaal gelijk, alleen de afstemming door de veercomputer is niet exact hetzelfde.
Ik heb in het verleden al eens geopperd om te kijken of je een “niet-asvar” veerpoot kunt bewerken om daar de Amvar module in te zetten. Ben er niet aan begonnen omdat m’n 2.2 HDI sloper ineens uit de stalling moest naar de schroothoop en ik geen tijd had om die veerpoten eruit te halen, omdat je dan de rest moeilijk uit de stalling krijgt ( geen hoogte voor opladen met een kraan).
Eens kijken hoe ik dat toch kan proberen.
To err is human, not to err is divine.
Totaal aantal Berichten: 2482
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Frans 007 schreef:Ik heb een 2,7 gehad met amvar en dat is een gewone veerpoot niets extra erop.
heb 2 jaar een 3,0 gekocht met amvar en met lekke veerpoot en daar een poot van de 2,7 opgezet en dat past gewoon.
Volgens mij heeft amvar niets met de veerpoot te maken.
Groet
Wat je zegt klopt niet hoor.. alle 2.7 en 3.0 hebben AMVAR veerpoten. En deze zijn uitwisselbaar.
Terug 5000 poten laten maken zou via l’aventure citroen toch mogelijk moeten zijn….
ALS de onderaannemer Kabaya (citroen maakt die al jaren zelf niet meer ) dat natuurlijk ziet zitten…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Ik heb de veerpoten jaren terug gekocht en bij de beschrijving stond niets over Amvar, maar wel dat ze voor mijn auto waren. Afbeelding leek op wat ik had en dus gekocht.
En ze pasten.
Meneer Diag geeft ook geen storing in Amvar aan.
Dus zal het me een worst wezen of er Amvar in / op zit.
Groet
Totaal aantal Berichten: 3463
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Zo ziet een AMVAR poot er uit:
https://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/244212/#2151883
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Voor mij dus niet ! Ik heb met zowel de 3+ versie gereden op de c5
Nog altijd en met de 3.0 diesel AMVAR en ik wil echt wel een c6 met AMVAR
Destijds in 2011 nog mee een artikel geschreven over de toen nieuwe 3.0 hdi en dit speciaal systeem !
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Frans 007 schreef:Ik heb de veerpoten jaren terug gekocht en bij de beschrijving stond niets over Amvar, maar wel dat ze voor mijn auto waren. Afbeelding leek op wat ik had en dus gekocht.
En ze pasten.
Meneer Diag geeft ook geen storing in Amvar aan.
Dus zal het me een worst wezen of er Amvar in / op zit.
Groet
Voor mij dus niet ! Ik heb met zowel de 3+ versie gereden op de c5
Nog altijd en met de 3.0 diesel AMVAR en ik wil echt wel een c6 met AMVAR
Destijds in 2011 nog mee een artikel geschreven over de toen nieuwe 3.0 hdi en dit speciaal systeem !