Totaal aantal Berichten: 18
- C3 PT82 Collection
- Jumper 3.0 Hdi La Strada
Berlingo2.0HDi schreef:Zou je eens een paar dagen willen kijken bij de instellingen van het navigatiesysteem bij het tabje navigatieservices wat de status van je abonnement is. Je ziet dan rechtsboven in groen actief of in orange verlopen staat. Bij mij wisseld hij een paar keer per dag van verlopen naar actief. Dit is waarschijnlijk ook het probleem van de snelheden. Als ie op verlopen staat werkt ie op de verouderde kaart, staat ie op actief dan heb je contact met TomTom.
Mijn gaat hiervoor voor de 2e keer naar de dealer op advies van de klantenservice.
Bij mij staat de service steeds op “verlopen”.
Ik zal daarmee ook naar de dealer gaan en kijken wat deze daarover te zeggen heeft. Ik hoop dat dat het probleem van verkeerde snelheden oplost. “finger crossed”
Ex: 2CV (1969,1973),Ami8 (1971),Diane (1978),Visa (1982, 1986), Xantia (1988, 1992), C5 (1996,2002, 2005) Jumper (Camper La Strada)(2009), C3 (2012, 2015), Renault Capture II (2021, 2026), C5 Aircross Max (2026…),
From Smilde in the Netherlands
Mijn dealer heeft samen met de technische dienst van Citroen NL het probleem niet kunnen oplossen. Krijgt dus nog een vervolg.
Middels de beruchte MyCitroen App kun je contact opnemen met Citroen NL. Je moet dan wel alle gegevens invullen. En een foto van het probleem als bijlage meesturen. De app stuurt dan ook logfiles van de auto mee. Citroen NL gaat dan een dossier aanmaken. Bellen kan ook (0800-248 76 36) maar denk dat ze dan hetzelfde vragen om met de app te doen.
Belangrijk is dat er meerdere dossiers komen over dit probleem.
Weet niet of JW dit probleem ook heeft.
ëC5 Aircross MAX 210 Comfort Range
C1 Shine 3-drs full leather
Denk dat je het standaard antwoord krijgt, dat het aan je telefoon ligt….
De telefoon speelt hierin geen rol. De verbinding met de server gebeurt via de SIM in de telematica-eenheid.
Bij mij maakt ‘ie wel goed contact.
Ik kan dat zien als ik een bestemming ingeef, dan komt er links onder info over eventuele vertragingen op de route.
Vanavond nog even gecheckt, er kwam een groen berichtje dat er 0 min. vertraging was op de route.
Maar de verkeerde info over de verkeersborden en de toegestane snelheid bleef gewoon door gaan.
Op die route van zo’n 15 km was het meer dan 5 keer foute boel. En dan ook met absurde afwijkingen, zomaar ineens 15 waar je al kilometers 70 km/u mag rijden.
Als eerder geschreven, dat was bij m’n vorige C5AC-Hy heeeel veel beter.
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
ZX1.4i schreef:Denk dat je het standaard antwoord krijgt, dat het aan je telefoon ligt….
Nee, nog nooit als antwoord gekregen.
JW schreef:
Bij mij maakt ‘ie wel goed contact.
Ik kan dat zien als ik een bestemming ingeef, dan komt er links onder info over eventuele vertragingen op de route.
Vanavond nog even gecheckt, er kwam een groen berichtje dat er 0 min. vertraging was op de route.
Groet,
JW
Dat doet ie dus ook bij een verlopen abonnement, want hij ziet geen files. Zo heb ik al regelmatig in een flinke file gestaan met het groene bericht op 0 km. file. Google maps en e-Routes geven dan wel een file aan.
Je moet bij de navigatie instelling rechtsboven kijken of ie op oranje verlopen staat of groen actief.
Toen ik gisterenavond reed, met dat groene “0 min” tekentje, zag ik op m’n scherm wel een file en een wegafsluiting op de andere weghelft.
Dát moet toch betekenen dat TTTraffic werkte?
Maar ik zal bij de volgende rit checken of het groene icoontje aanwezig is.
Ik heb dat eerder al eens gedaan, toen stond het er.
En ik krijg elke keer bij het starten de info op m’n scherm dat de connected service actief is. Dat geeft toch ook aan dat het werkt?
Krijg jij dat niet te zien?
Groet,
JW
GÉÉN vragen via PB’s, daar is het forum voor ![]()
Na het “starten” geeft ie ook aan dat de connected services goed werken. Maar… als ik dan naar de instellingen van de navigatie ga geeft hij rechtsboven aan dat het abonnement verlopen is daar onder maar één uitklap menu te zien. File meldingen staan dan ook op 0 min. en groen en ik sta in de file.
Staat er rechts boven actief in het groen, dan zijn daar onder meer uitklap menu’s te zien. Sta ik dan in de file dan XX min. in het rood.