hd-pomp type 1 en 2.
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 30 maart 2006 12:56 AM

Is het mogelijk om een hd-pomp met 8 plunjers in te bouwen in een type 1 xantia uit ‘93 met een 6 plunjer hd-pomp?
zo ja, hoe dan? en is het zinvol? ik ga er van uit dat ik dan een leiding moet maken naar het stuurhuis en de opbrengstverdeler omzeilen.

b.v.d. en groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7278
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 30 maart 2006 01:42 AM
  [ # 1 ]

heb dezelfde vraag eerder voorgelegd op het forum doch niemand die het met zekerheid kon/kan zeggen…........

“ze” denken allemaal wel (gelukkig Laughing ) maar nogmaals niemand die het zeker weet ........

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 30 maart 2006 02:33 PM
  [ # 2 ]

ik zou niet weten waarom het niet zou kunnen. Je moet alleen kijken of de leiding in het stuurhuis past, want daar zijn verschillende wartels gebruikt. Maar dat kan evt ook met een verloopstukje.

Erik Hannewijk heeft een BX Sport met een 6+2 plunjer xantiapomp.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 17 april 2006 12:18 PM
  [ # 3 ]

okee, maar als ik de opbrengstverdeler omzeil, blijft er een gat over wat toch opgevuld zou moeten worden dacht ik zo. misschien moet ik toch maar blijven zoeken naar een pomp uit ‘93. met de nieuwere pompen wordt je bijna doodgegooid, maar een pomp uit ‘93 is op de sloop niet te vinden. ik heb vorige week de onderdelenlijn geraadpleegd. ik werd door 6 sloperijen gebeld met de mededeling dat ze er wel een hadden liggen, maar ze hebben allemaal moeite met lezen, want bij navraag bleek dat ze allemaal de nieuwere pomp met 8 plunjers hadden liggen. de prijzen liepen uiteen van 50.- tot 150,- euro.

groeten Pasqual.

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 18 april 2006 07:16 PM
  [ # 4 ]

nee hoor. Er blijft helemaal geen gat over. De hele opbrengstverdeler kan overboord. De leiding van de 2 plunjers gaat rechtstreeks de drukregelaar in, de leiding van de 6 plunjers direct naar de stuurbekrachtiging.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
Pasqual
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005

- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Gepost: 19 april 2006 02:15 AM
  [ # 5 ]

hmmmm, interressant…. dus een 8 plunjerpomp monteren is eigenlijk niet eens zo gek? dan zal de opbrengst ook wel toenemen? komt de poelie een beetje overeen? en de pomp zelf, past die een beetje?
wat een hoop vragen ineens?

groeten Pasqual? Wink

Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 april 2006 02:41 AM
  [ # 6 ]
stoterstangen90 schreef:

nee hoor. Er blijft helemaal geen gat over. De hele opbrengstverdeler kan overboord. De leiding van de 2 plunjers gaat rechtstreeks de drukregelaar in, de leiding van de 6 plunjers direct naar de stuurbekrachtiging.

Je moet dan wel een drukregelaar monteren die er bij hoort. Tussen drukregelaar en opbrengstverdeler zit nog een extra pijp die de drukregelaar die niet zal samenwerken met een debietverdeler niet heeft.

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 19 april 2006 10:53 PM
  [ # 7 ]

dus neem je ook de drukregelaar van de sloop mee, evenals de tussenliggende leidingen.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook