











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
ik wil dit topic gebruiken voor mijn auto:
Citroen Xsara Coupé 1.4i Ligne Séduction (type 2)
Kleur: Jaune Heliodor (goud/geel)
bouwjaar: maart 2001
voor meer foto’s mijn nieuwe website:
ik heb de Xsara gekocht in september 2004.
met toen 43.000 km op de klok.
inmiddels zit ik op 136.000 km. (14-05-08 geupdate)
tot nu gelukkig vrijwel probleemloze km’s
alleen nieuwe voorbanden (standaard onderhoud)
en nieuwe bobine, deze was stuk.
verder natuurlijk de gebruikelijke beurtjes.
Wie was nu toch dat forumlid die eenzelfde Xsara (qua kleur) heeft/had? als jij….maar dan met een 2.0 HDI motor erin en die ook vorig jaar bij de meeting was in Borculo ?
Hij deed voor mij even de motorkap open en liet de HDI-motor even draaien.
En stond achter die van jou.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
dat was Auzz .
volgens mij heeft hij onlangs die Xsara verkocht en een Xantia gekocht.
(gezinsuitbreiding)
op het forum zie ik hem helaas niet veel meer
hij had idd een berline zelfde kleur als mij met de 90pk HDi erin
volgens mij had je toen nog plannen om zo’n blok in een BX te laten leggen
arjan_verkade schreef:
volgens mij had je toen nog plannen om zo’n blok in een BX te laten leggen
Het zou een grote wens van me zijn, ja…...maar weet dat het vrijwel onmogelijk is. ops:
Auzz….ja, nu weet ik het weer.
Inderdaad….sinds hij zijn zijn HDI heeft verkocht (febr jl.) is ie hier niet meer langs geweest.












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
en op me website natuurlijk de foto’s van de meeting toegevoegd












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
vandaag even de KHP plaat achterop de auto gemonteerd
staat wel netjes
ik zal binnenkort even een fotootje maken












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
zo vandaag eens even tijd gehad om wat foto’s te maken van de KPH.
verder ook even wat onderhoud gepleegd aan het GREEN AIR luchtfilter.
ook even wat foto’s want dat staat toch wel gaaf zo’n GREEN ding
luchtbox leeg
GREEN filter er weer in
Boxje weer dicht


























Totaal aantal Berichten: 7867
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Brult dat nou beter zo’n inlegfilter? Ikzelf ben voor een K&N 57i kit gegaan. Als je gewoon rijdt hoor je er niets van, totdat je bij het accelereren over de 4000 toeren gaat
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:Brult dat nou beter zo’n inlegfilter? Ikzelf ben voor een K&N 57i kit gegaan. Als je gewoon rijdt hoor je er niets van, totdat je bij het accelereren over de 4000 toeren gaat
nee, brult er niet harder door. (tenmiste niet dat ik merk)
ik heb wel meer koppel onderin gekregen, dat is natuurlijk nooit weg


























Totaal aantal Berichten: 7867
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
arjan_verkade schreef:
ik heb wel meer koppel onderin gekregen, dat is natuurlijk nooit weg
Dat is wel de voornaamste reden voor mij geweest, zeker op LPG pakt ie net wat beter op onderin de toeren.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
DigiDaan schreef:arjan_verkade schreef:
ik heb wel meer koppel onderin gekregen, dat is natuurlijk nooit weg
Dat is wel de voornaamste reden voor mij geweest, zeker op LPG pakt ie net wat beter op onderin de toeren.
bij mij dus ook
verder zat ik toen ook niet echt te wachten op veel geluid, maar ik denk dat het met een open air ook nog wel meevalt.
verder zou die ook iets zuiniger moeten zijn, ook niet mooi meegenomen natuurlijk
ziet er goed uit nice xsara
als je gebrul wil moet je een open air filter nemen met een sportuitlaat anders valt het idd wel mee maar green en k&n zijn de top GreetzZz
Citroën verzamelaar Ds3 racing 2011, Ds3 racing 2012, ds3 performance 2018,Jumpy 2.0 bleuhdi 150 2016 (zaak), Jumper 2.2 HDI 130 2016 (zaak), DS7 crossback 2.0 Bleuhdi 2018


























Totaal aantal Berichten: 7867
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
XsaraVTR schreef:als je gebrul wil
Nee wil ik niet - alleen als ik flink gasgeef
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
gistermiddag reed ik weg met gewoon deze voorkant:
ik reed op de A4 een tijdje achter een Hyundai Coupé met een hele rare getunde achterbumper. toen deze over een hobbel over de weg ging schoot er iets onder de auto vandaan van denk ik minimaal 5 cm doorsnede. en ja je raad het al precies tegen mijn neus. ik zag het bovenste deel van mijn grille zo langs me auto vliegen en in me spiegel zag ik de auto achter me hiervoor uitwijken
toen ik stopte zag me bumper er dus zo uit:
aangezien er nog een deel beschadigd was en los zat heb ik het eraf moeten halen omdat ik bang was dat het eraf zou vallen
toen had ik dus:
vanmiddag de auto maar eens schoongemaakt.
vooral dat voorste deel was erg vies
zo staat die er nu dus bij:
natuurlijk even gekeken hoe alles zat.
eigenlijk is alles afgebroken en het onderste deel van het chroom is ook beschadigd met putten e.d.
ik hoop dat ik het nog kan (laten) maken zonder dat ik een deel moet kopen dat gespoten moet worden anders zie ik de kosten erg oplopen
verzekering zal waarschijnlijk geen optie zijn…
en de bestuurder aanspreken zal denk ik ook niet veel nut hebben, misschien lag er namelijk al gewoon iets op de weg.
in de korte tijd dat het op me af kwam kon ik niet thuis brengen was het was
wordt vervolgd…


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bah, da’s balen. Een berg onkosten zonder dat je er iets aan kon doen, behalve nooit weer achter een Hyunday met lepra rijden….
Wat een blote-billen gezicht zo zonder grille.
Balen zeg!
1998 Xsara Coupé 1.9 TD Jaune Naissant - SOLD -
vanaf 6-1-2007: Volvo V50 2.0 D Edition-1… 104.000 km’s and counting…
En voor erbij: ‘93 Toyota Corolla 1.3 XLi Stationwagon, 155.000 km’s.