2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
xantia 2.0i zonder olie
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 22 april 2006 05:03 PM
  [ # 16 ]

:love1

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12434
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 23 april 2006 09:05 PM
  [ # 17 ]
voge schreef:

Inderdaad, en dan door René mooie 1.9i plaatjes voor op de zijkant laten maken natuurlijk hè!

Nee joh, gewoon plaatje met Xantia erop, waarbij iedere liefhebber van een afstandje probeert te ontcijferen wat voor een uitvoering het is. Is het niet makkelijker om er meteen RVM op te zetten Wink

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 25 april 2006 12:51 AM
  [ # 18 ]

Ik zou voor de veiligheid er ook maar een ander vers motortje insteken, mits je handig genoeg bent of handig genoeg wilt worden. Hangt een beetje van je sleutelervaring af en je wil om het te leren/willen doen.
Ik heb zelf ooit als eerste grote klus de motor van mijn BX vervangen, dat is prima gelukt in een vakantieweekje. Samen met men toen nog net zo onervaren zwager als ik. Inmiddels is hij vrachtwagenmonteur en ben ik nog steeds sleutelhobbyist in hart en nieren. En geloof me, als alles achter de rug is kijk je ineens heel anders naar dat brok techniek dat auto heet. . . Wink
Ik zou zeggen: leuke mogelijkheid om goedkoop een leuke Xantia te maken. Zoek geen te moeilijk blok ervoor (die van Pytrik is echt prima zat), en lees je eens goed in met o.a. vraagbaak en haynes. Vooral de vraagbaak is erg makkelijk (!) leesvoer en het geeft je een idee wat je kunt verwachten. Tijdens de motorwissel goed het boek erbij houden en goed uit je doppen kijken.
Iemand die meekijkt is zeker handig, vooral als ie ook nog voor de catering zorgt. Wink

Succes!
Jan

Profiel  
 
stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2230
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 29 april 2006 02:47 AM
  [ # 19 ]

IK heb nog geen pb’s gehad. Gaat het nog wat worden met deze auto?
Ik krijg nl nog een dkz motortje binnenkort.

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook