wat vinden jullie een redelijke prijs ?
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 september 2004 12:40 AM

Hallo iedereen,

Ik ben in het bezit van een mooie dame uit 1972 maar niet zo mooi in de zin van het plaatwerk. Nu kom ik in de gelegenheid om van een particulier een paar goede deuren en spatborden te kopen, ik vraag mij u af wat een redelijke prijs is. Ik ben op de hoogte van prijzen die garages etc vragen maar wat is nu redeliujk als je t bij een particulier kan kopen ( een DS liefhebber ook) Ja ja ik weet dat het een beetje natte vinger werk is maar toe maar ..

Profiel  
 
erik wijngaarden
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003

- ID/DS D-Super
Gepost: 24 september 2004 12:52 AM
  [ # 1 ]

4 goede deuren en 4 goede spatborden?  incl bekleding, glas, koplampunits e.d.?  en wat is goed? helemaal hard&strak;?

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 september 2004 01:06 AM
  [ # 2 ]

erik

goed vraag, ik moet nog gaan kijken…t was trouwens wel typisch.. ik was aan t winkelen en vond een briefje onder mn ruitewisser met de vraag of ik belangstelling had voor onderdelen…en wat denk je ..deze man woont in een dorp verder dan de mijne…grappig….hij vertelde me dat de deuren en spatborden uit frankrijk komen..dus ik neem aan dat ze hard zijn

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 24 september 2004 01:34 AM
  [ # 3 ]

Re: erik

pete72ds schreef:

goed vraag, ik moet nog gaan kijken…t was trouwens wel typisch.. ik was aan t winkelen en vond een briefje onder mn ruitewisser met de vraag of ik belangstelling had voor onderdelen…en wat denk je ..deze man woont in een dorp verder dan de mijne…grappig….hij vertelde me dat de deuren en spatborden uit frankrijk komen..dus ik neem aan dat ze hard zijn

Eerst zien, dan geloven. Hij wil schijnbaar wel heel graag van z’n plaatwerk af en goed spul doe je over het algemeen niet zomaar weg.

Maar het kan natuurlijk ook best zijn dat het inderdaad uitstekend plaatwerk is (voor een lage prijs).

Tip: trek de bekleding van de deuren, dan kan je de binnenkant bekijken en beter een oordeel vellen.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
pete72ds
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 679
Geregistreerd: 25-06-2004

Gepost: 24 september 2004 01:42 AM
  [ # 4 ]

bedankt voor deze tip…doe ik (als ik het durf haha) ik ben een beginnende sluetellaar dus heb nog niet zo veel ervaring..nu heb ik nog niet een richtprijs gehoord ...is dat zo moeilijk in te schatten ?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7268
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 september 2004 02:33 AM
  [ # 5 ]

je moet het van de andere kant bekijken,deze luid:
wat heb ik er voor over !!!!!!!!!!!!!! Cool 
zo heb ik het aangepakt ;je bekijk het en je zegt tegen jezelf dat bedrag…............ heb ik ervoor over.
vraag dan vervolgens de (vraag)prijs: zit deze er ver boven dan laten liggen. zit hij er een klein beetje boven dan kun je nog altijd water bij de wijn doen!!
reken voor een mooie goeie deur 250 euro/ achterscherm 150/ en voorscherm 300.  Het handeld zich hier dus om orginele mooie delen.
niet met gelaste onderbakken enzo (immitatie onderportieren (bakken)
zijn bijna altijd recht, de orginele ietsje bol.
dit zijn prijsindicaties Exclamation nogmaals vraaag jezelf af:wat heb ik er voorover (wat kan ik missen) Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 24 september 2004 07:36 PM
  [ # 6 ]

Citroen 23 zit aardig in de richting. Ik heb destijds geïnformeerd bij Gare du Nord in Groningen (Finsterwolde) en die zitten met gerepareerd, maar nog niet strakgemaakt reparatieplaatwerk ook rond die prijs. Kijk eens op http://www.garedunord.nl.
Kijk goed of het de moeite waard is. Er zitten een hoop dubbele randjes aan deuren en let ook op de bovenzijde: aan de kant waar de slotvanger zit, naast de ruitsleuf zitten vaak scheurtjes die nauwelijks te repareren zijn. Succes.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7268
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 september 2004 07:42 PM
  [ # 7 ]

deze scheurtjes worden meestal gerepareerd dmv koperlassen/autogeen
wat mijn ervaring betreft is dat de meeste deuren wel last hebben van deze scheurtjes Crying or Very sad

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 25 september 2004 06:44 PM
  [ # 8 ]

Ik heb zelf ter vervanging van mijn rotte achterspatborden een paar “nieuwe” goed gebruikte gekocht, ook uit Zuid Frankrijk. 130 euri het paar. Moeten nog volledig strak gemaakt gaan worden (dat kan ik wellicht zelf proberen) en daanr anog gespoten worden e.d.
Voor ik tot de koop overging eerst evne bij Ton van de eerder vernoemde Gare du Nord geïnformeerd, en ik heb het idee dat ik er tot nu toe niet aan bekocht ben. Wat vliegroest, maar verder OK.
Bedenk echter inderdaad eerst eens wat je er voor over (kunt) wilt heebben, en ga twee keer langs. De eerste keer om eens te kijken, en een paar daagjes later om gerichter te kijken. Ik denk dat de verkoper dat ook wel ziet zitten als ie echt zijn spul kwijt wil.
Succes ermee!
Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Bassman
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1170
Geregistreerd: 12-07-2004

Gepost: 25 september 2004 06:46 PM
  [ # 9 ]
citroen23 schreef:

deze scheurtjes worden meestal gerepareerd dmv koperlassen/autogeen
wat mijn ervaring betreft is dat de meeste deuren wel last hebben van deze scheurtjes Crying or Very sad

Klopt inderdaad Crying or Very sad , maar je moet dan net wel de mogelijkheid hebben om ze op die manier te kunnen (laten) repareren.

Hans

Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook